Ügyfelem 3 hónapja járt a szekszárdi műhelyemben, ahol megállapítottam, hogy ez a fiatal 316D 116 lovas BMW már az un. tuningvédett EDC17 rendszerrel rendelkezik. Ez annyit tesz, hogy bár az autó jelentős tartalékokkal rendelkezik, a gyári védelemnek köszönhetően jelenleg nem lehetséges a beállításainak módosítása. Legalább is, a szervizcsatlakozón keresztül ebben az esetben nem tudunk haladni.

Ilyenkor kicsit mélyebbre kell ásni, és komolyabb technikákat kell felsorakoztatni, ha a védelem ellenére is eredményt akarunk elérni. Persze, ha valaki nem biztos a dolgában, akkor inkább neki se álljon, mert már csak a gyári beállítás mentése és feltöltése önmagában is komoly kihívás, hát még a valódi eredményt hozó chiptuning beállítás elkészítése.

A tuningvédelem átlépése ezeknél az un. Tricore EDC17 vezérlőknél viszonylag egyszerű, ha már rendelkezünk a gyári szintű fejlesztő rendszerrel.
A védelem átlépése és a chiptuning folyamata ezekből a fő lépésekből áll ilyenkor:

  • Előzetes állapotfelmérés, diagnosztika, konzultáció
  • A vezérlőegység kiszerelése, ehhez néhány burkoló elem eltávolítása
  • A vezérlőegység hátlapjának szakszerű eltávolítása
  • A vezérlőegység működésének ellenőrzése a szétszedést követően
  • Az áramköri lapon az un. Boot pont (mely szükséges a védelem átlépéséhez) kikeresése
  • Csatlakozás a Boot ponthoz, vagy egy speciális tapintóval, vagy forrasztással
  • Áramellátás és kommunikációs vonalak létesítése a vezérlővel
  • Biztonsági mentés készítése a gyári (jelenlegi) állapotról
  • A szükséges adatok kiválasztása, elemzése, a chiptuning beállítás elkészítése, ellenőrzése
  • Egyéb közbenső lépések
  • Végül a vezérlőegység szakszerű vízzárása, hővezető rész helyreállítása, a hátlap visszaszerelése
  • A vezérlő végleges visszaszerelése az autóba

 

A lényegre térve: az autó 140 lóerősen, +50NM kíséretében hagyta el a chiptuning műhelyt. Ez amellett, hogy látványosan meghozta a kocsi dinamikáját, ahogy a videóban is hallhatod, kb. 1 literes fogyasztás csökkenést eredményezett.  Ami könnyen mérhető, érzékelhető, ugyanis a Rigotech chiptuninggal az autó 100-150 km-re többet ment el egy tankkal.

 

Most néhány szó, a szoftverkövetés garanciáról, melyet minden autóra vállalunk

Ennél a BMW motornál típushiba, hogy a vezérműlánc zajossá válik, szélsőséges esetben komoly problémákat okoz. Ezért ügyfelem márkaszervizben időben lecseréltette. Miután kijött a műhelyből, egyből érezte, hogy valami nem oké, az autó nem a régi.. Ezt követően tesztelni kezdte, és a videóban elmondottakat tapasztalta, többek közt, a fogyasztás drasztikus megemelkedését! Kérdezte a márkaszervizt, hogy mi történhetett az autóval, de elmondásuk szerint: “csak az ilyenkor szokásos rutin dolgokat” csinálták meg. Nos, mint kiderült a rutin része, a szoftverfrissítés is amely ilyenkor felülírja az általam korábban készítette egyedi chiptuning beállítást. Nem csoda, ha a korábban megszokott erő elszállt, a fogyasztás felszökött a gyári értékre.

A szoftverkövetés garancia nálam annyit jelent, hogy ha veled is hasonló történik, konkrétan, hogy a frissítés miatt elbukod a jó kis egyedi beállításod, ezzel az érte fizetett összeget akkor azért van kiút. Ilyen esetekben, eljössz a műhelyembe, és megnézzük mi is történt pontosan. Ha valóban felülírták a korábbi beállítást, akkor a gagyi helyekkel ellentétben, NEM a korábbi régi ‘megtuningolt’ verziót írom vissza, hanem INGYENESEN elkészítem a legfrissebb verzióra ugyanazt a chiptuning beállítást, amely korábban már bizonyított számodra. Ez nekem jelentős plusz munka, hiszen ez olyan, mintha egy teljesen más autó jött volna, de vállalom. Ilyen esetekben mindössze egy szerelési díjat fizetsz, ami a tuning szolgáltatás árának töredéke.

Ha chiptuningban gondolkozol, mindenképp kérdezz rá erre az adott műhelynél, hogy milyen feltételekkel vállalják, ha esetleg így járnál.