Skoda Fabia RS 1.9PD – újratuning és halottébresztés

Úgy látszik a nagy külföldi tuningcég sem midig garancia a minőségi munkára… – ezen meglepődtem

Egy tanulságos esetet szeretnék megosztani veletek nem megfelelő chiptuning várható következményeiről, hogy semmiképp ne járjatok így…

A múlt héten járt nálunk egy Skoda Fabia Rs 1.9 PDtdi,  klassz kis gép, de zavaró problémáktól szenvedett az ügyfél, és felkeresett bennünket, hogy segítsünk neki, már több helyen járt, de eredménye nem lett, és az autó egyre rosszabb…

Az elsődleges jelenség az volt, hogy fertelmesen kormol az autó, és már eldurrogtatott 2db turbó csövet, majd a turbó is tönkre ment, és sanszos, hogy valahol már átesett az autó valamikor egy chiptuningon, de ezt nem közölték az autó vételekor.

skoda-fabia-pdtdi-chiptuning tdi-chiptuning-ecu-label

Az próbakör alkalmával egyértelművé vált számunkra, hogy ez bizony nem a gyári teljesítményt nyújtó autó, biztosra lehetett venni, hogy megpiszkálták már, és nem igazán sikerült jól belőni az értékeket, így a motordiagnosztika után letöltöttük a rajta lévő aktuális beállítást.

Az adatbankunkban szerepelt hozzá eredeti beállítás, így azt használtuk referenciaként. Amit láttunk az mindent egyértelműen megmagyarázott, amire panaszkodott az ügyfél…

A turbónyomás konkrétan az egészséges maximum duplájára volt emelve, így nem csoda, hogy nem bírta sem a csövezés, sem a turbó a tartós fokozott igénybevételt. Az üzemanyag elosztás egyszerűen borzalmas volt, nem csoda, hogy az autó okádta a füstöt a magas töltőnyomás ellenére is, és a program egyéb szegmensei is hemzsegtek a hibáktól, így úgy döntött az autó tulajdonosa, hogy nem tartja meg az érkező beállítást, hanem készíttet velünk egy korrektet az autóra a biztonságos határokon belül.

Az általunk elkészített beállítás feltöltésekor jött a következő meglepetés, nem lehetett az autó szoftverét frissíteni, nem engedte a szervizcsatlakozóról történő felülírást a vezérlő egység, ezért kiszereltük azt, hiszen az ilyen esetekre is fel vagyunk készülve, már több esetben találkoztunk ilyen átalakítással.

A tuningot végző cég büszkén címkével, és zárjeggyel is ellátta ‘remekművét’.

A motorvezérlő megbontása után megtaláltuk a korábbi tuningcég belegányolt védelmi rendszerét, ami miatt nem lehetett frissíteni az aktuális beállítást. – lásd a jobb oldali képen

pdtdi-tuning-vw pdtdi-chiptuning-audi

A képeken jól látszik az idegen elektronika  installálása, rögzítése, és a kár amit az áramköri lap (panel) elszenvedett e-miatt. A „beállítás védelmi modult” a gyári memória helyére kötötték be oly módon, hogy a csatlakozó forr-padok ezt sajnos elég látványosan megsínylették, majdnem végleges kárt okozva ezzel a vezérlőegységben. A belegányolt védelem kiiktatása, és az alaplap forr-padjainak megmentése után egy gyári memória került a vezérlőegységbe rátöltve a saját egyedi Rigotech Prémium Pro beállításunkkal, egyben biztosítva (visszaállítva) az ez utáni szükség szerinti, szervizcsatlakozón történő szoftverfrissítések lehetőségét is.

 

Az autó a próbakörön sikeresen vizsgázott, de volt még némi nem kívánt koromkibocsájtása amit korrigáltunk, de sejthető volt, hogy a turbó már nem sokat fog kibírni, hiába lett felújítva pár hónapja, hiszen az alsó tartományban nem tudta előállítani a szükséges töltőnyomást, ezért is nem szűnt meg a kormolás teljesen. Javasoltuk, hogy vizsgáltassa be a turbót mielőbb, de erre már sajnos nem maradt ideje, mert rá egy hétre a turbó ismét megadta magát, és javíthatatlan sérülést szenvedett, ismét cserélni kell, és tisztítani a teljes levegő rendszerét az autónak, rossz esetben még az intercooler is kuka a turbólapát törmelékek miatt, hiszen ha azok eljutnak a motorig, az végzetes lehet…

A rossz tuning miatt 2db turbót, és turbócsövet fogyasztott el az autó, és ezen felül súlyos szerviz költségeket generált. – beleértve a motorvezérlő egység elektronikai- és szoftveres helyreállítását

Ismét bebizonyosodott, hogy hiába végeznek valahol teljesítménymérést, az önmagában nem garancia sem a jó munkára, sem a jó fogyasztásra, és főképp nem a hosszú élettartamra.

Remélem tudtam segíteni nektek ezzel a tanulságos példával…  Nagy Csaba (Rigotech Siófok)

 

 

Nézd meg, mik a lehetőségek a Te autódnál, IDE kattintva kérd a díjmentes infókat róla!