Toyota/ Lexus részecskeszűrő kiiktatás, tisztítás, csere? – drága lesz!?

Egy nagyon drága eset és a lehetséges megoldása a Rigotech szekszárdi műhelyében

Szeretjük a Toyotát, de az ajánlatkérő úr kezd kiábrándulni…

Tisztelt Rigotech!

Korábban már fordultam Önhőz /Önökhőz egy lehetséges DPF kiiktatásról beszéltünk.
A helyezet azóta egy picit megváltozott. Az Önök által adott ár közel 200 Ft és az eredeti részecske szűrő 220 +munka díj miatt inkább a „hivatalos” verziót választottam. Ezzel azt gondoltam le is zártam a témát de nem. Es most  össze is vagyok zavarodva mert azt látom hogy a hivatalos Toyota szervizes is csak találgat.

Történet röviden.
motor hibakód – részecskeszűrő eltömődve – Ekkor jelentkeztem Önöknél –
Részecskeszűrő ki lett cserélve, gyári eredeti számlával garanciával .
Ekkor kezdődött a füstölés, mindig de fölég akkor mikor bemelegszik a motor.
Szerelő megnézi persze egy hét után, ja, vmi furat tejesen el volt tömődve – mondja “kifurta” – most jó lesz.
A hiba továbbra is fennáll.

Azt mondja 2 vagy három hét urán , hogy a 5. injektor lesz !!
Szerzett egy használtat azzal biztos jó lesz, hát nem…. ugyanúgy fűstől.
Elviszem egy másik szervizbe, szerintük biztos hogy az injektorok….

3 injektor cserélve  – (eredeti , számlával – no comment. )
Fogyasztás jobb lett de továbbra is füstöl.
Visszaviszem a Toyotához, újabb pár hét tökölés… szerinte a oxigén szonda lesz rossz… de nem
aztán boldogan felhív meg van hiba… nem a szonda hanem nyomás szenzor halt meg.
Nyugodjak meg, csak 200eFt de tud szerezni használtat… hát nem tudott.
Szereztem egyet külföldről, beszerelem és

tádááááám ugyanaz a hiba mint az elején – P2453 vagy valami ilyesmi.
Itt tartunk most, hibakód és számítógép korlátozza motort..
Egy műszaki nem Toyotás szakember szoftveresen átnézte a motort szerinte a valaki korábban belenyúlt
a vezérlésbe – a vezérlő szoftverbe, valahogy megpróbálták kiiktatni DPF és
a most, az eredeti szűrő meg teljesen megzavarja a hekkelt vezérlőt,
ezért akarja az ötödik injektor folyamatosan regenerálni a szűrőt.
Szerinte újra kellene ez egész programot telepíteni…
Úgy tudom Toyota szerviz nem tud teljes szoftver visszaállítást végezni.
és azt is hallottam, hogy a teljes szoftveres újratelepítés nem is veszélytelen
mert a motorvezérlő ilyen esetekben képes teljesen lezárni magát.
Múltkor láttam a videójukat, hogy már  Toyota és Lexus modelleknél is tudnak
motor optimalizálást  végezni  – gondolom ekkor teljesen át írják a szofvert –
ezért gondoltam, hogy talán az én bajomra is tudnak valami megoldást.
Ön ez előbbiek tükrében, hogy látja ?

üdvözlettel

S.J.

Toyota-dpf-részecskeszűrő-ár

Kedves J.,

köszönjük újbóli megkeresését és az információkat. Műszaki szakértést nehéz ilyen formán végezni, de szeretnék segíteni.

A probléma valóban többrétű lehet, az érintett egységek:

  • injektorok
  • üzemanyag nyomás- és mennyiség szabályzó
  • rail nyomás szenzor
  • hőmérséklet jeladók
  • injektor
  • DPF nyomáskülönbség jeladó
  • vezérlőegység elektronikus probléma
  • vezérlőegység szoftveres probléma
  • egr szelep
  • egyéb

Ezek egy része már kizárásra került, de vannak még nyitott kérdések, amelyeket nagy vonalakban így lehetne kizárni:

A márkaszerviz frissítse le a vezérlőt, vagy akár mi is meg tudjuk csinálni. (Mi garanciát adunk arra, hogy a vezérlő túléli a frissítést)

1 forintos trükk, de azzal kellett volna kezdeni, hogy lehúzzák az 5. injektor csatlakozóját, így ha elmarad a füst, akkor biztosan nem injektor gond. Ha továbbra is füstöl, akkor lehetséges, hogy átereszt, így cserére szorul. (korábban ez sokat segített volna)

A Toyota márkaszerviz mérési értékblokkban tájékozódhat róla, hogy ami a részecskeszűrő hőmérséklete, ellennyomása, telítettsége, a szűrő regenerálás állapota. Ha a regenerálás aktív, akár indokolt is lehet a füst. Ha a regenerálás nem aktív, akkor szoftveres vagy szerkezeti hiba van.

Találkoztunk hasonló esetekkel, ahol gyakran az utángyártott részecskeszűrő okozta a problémát, ugyanis ezeknek a gyáritól eltérő tulajdonságai vannak. Nem véletlen az, hogy a gyári Toyota részecskeszűrő 750.000 forintba kerül. Az említett összegért kizártnak tartom, hogy Ön gyári betétet kapott.

Figyelembe véve az eddigi bosszúságát és igen magas összegű ráfordítását és azt a tényt, hogy az autó még mindig nem jó, igazolódni látszik, hogy a korábban ajánlott átfogó részecskeszűrő diagnosztikánk, valamint a teszt jellegű dpf szűrő lekapcsolásunk nem a legdrágább megoldás.

Így emaiben ennyit tudok segíteni, továbbra is javaslom, ha a probléma nem hárul el, jöjjön el a szekszárdi műhelyünkbe, és pontot teszünk az ügy végére, de legalábbis biztosan behatároljuk a problémát.

Az ügyfélszolgálaton tudunk időpontot egyeztetni, 30 227 12 27.

Üdvözlettel:

Richárd

A szervizkönyv szerint (saját Lexus IS220D) a DPF szűrő ciklikusan ’tisztítja, regenerálja magát’ de nem örökös. Fogyóeszköz. Várható élettartama 150-250e km amely függ a használat módjától (sok város, sok pálya). Láttunk már 350e km-t futott autóban is még működő gyári részecskeszűrőt, de nem ez a gyakori. Említett autó szinte kizárólag autópályán ment, és nem silány magyar üzemanyaggal.
Környezetvédelmi- és szabályszerű használat figyelembevételével itt a Rigotechnél továbbra sem buzdítunk senkit a részecskeszűrő végleges kiiktatására.

Javaslatunk mindig a gyári, márkaszervizben beszerzett EREDETI DPF cseredarab az autó átnézését, esetleges javítását követően. Így elkerülhető az a tömeges félreértés és csalódás amelyről a hétvégén írt nekünk egy Lexus tulajdonos. Nagyon hasonlít a cikk első részéhez, sőt heti szinten vannak hasonló vagy azonos ívet bejárt ‘esettanulmányok’…

A történet három tanulsága

  • Ne vegyél utángyártott részecskeszűrőt!
  • Ne szereltesd fel olyannal, aki nem végez teljeskörű diagnosztikát a felszerelés előtt!
  • Ha nem ismert a kormolás háttere, oka, akkor kérj (tőlünk) diagnosztikai célú DPF lekapcsolást a javítás idejére, így úszod meg legolcsóbban ezt a kört!

Tisztelt Tóth Richárd Úr!

Szeretném egyértelművé tenni az én autóm Lexus IS220D problémáját. Nem szeretném, ha két malomban őrölnénk. Korábban nagyon sokat beszéltem … másik cég … . Amikor elmondtam neki, hogy chiptuningot szeretnék a Lexusra, ő kérdezett. Kérdezte az autó adatait, fogyasztását, esetleges hibáit. Amikor elmondtam neki, hogy 8.5 és 11,5 l/100km között van a fogyasztása és melegen nagyobb gázadásra és már kisebbre is füstöl is, attól függetlenül, hogy a részecskeszűrő újra lett cserelve. Olyan jelenséget látok, mintha tíz percenként regenerálna. Sok, elvileg hozzáértő ember látta már az autót, de senki sem tudott megoldást. Legutoljára a … harmadik cég…  volt vezére tette rá a leolvasó műszerét, de csak a hibátlan állapotot közölte.

Nem szaporítom tovább a szót, habár még oldalakat tudnék beszélni erről.

Két részre osztanám a tennivalókat:

  • először beállításokkal meg kellene szüntetni a füstölést és a fogyasztást a normál értékre csökkenteni.
  • amennyiben sikerült az előző pontban leírtakat megoldani, akkor jöhet a chiptuning.

Másfél éve van nálam az autó, azóta folyamatosan kínlódok és fizetek miatta. ŐNÖK az utolsó reményem. Nyugdíjas vagyok és azt hittem ez lesz az utolsó autóm az életemben, de ahelyett, hogy örömet okozna, csak a mérget nyelem.

Mielőbb szeretnék elmenni Önökhöz és a javítást megkezdeni. Üdvözlettel: Gyula

Lexus-szerviz-dpf-regenerálás-tisztítás
Lexus-is-220d-dpf-részecskeszűrő-füst

Kedves Gyula,

köszönöm megkeresését és az infókat.

Ismerős a jelenség amiről beszél (egyrészt nagyon sok Toyota-Lexus volt már itt hasonló problémával, másfelől a saját autóm is azonos, van vele tapasztalat).

A gyakori regenerálásnak több szerkezeti oka lehet. Ezeket kollégáimmal itt helyben ha szeretné tudjuk részletezni.

A részecskeszűrő kiiktatását véglegesen nem javasolhatom, viszont diagnosztikai céllal ilyen összetett ügyben azzal szoktunk kezdeni, mivel így láthatóvá válik, ha egyéb ok miatt kormol, füstöl az autó.

Említette, hogy cserélték részecskeszűrő betétet. Ha megvan még az eredeti DPF, akkor érdemes lenne azt kiüríteni (rossz betétet kifúrni, kiszedni) és feltenni az autóra, és úgy érkezni *. (ezt itt helyben nem tudjuk feltenni)

Ezzel a rajta levő és esetleg még menthető szűrőt nem kell kifúrni, mechanikailag károsítani. (ha már tönkrement, külső céget helyben tudok javasolni, aki kifúrja)

További részleteket itt személyesen tudunk megbeszélni, bízom benne, hogy bár szereléssel egyáltalán nem foglalkozunk, mégis előre tudunk lépni.

Időpontot az ügyfélszolgálaton tudunk adni, 30 227 12 27, üdvözlettel: Tóth Richárd

Kedves Richárd!

Köszönöm a válaszát, de mielőtt elmegyek Szekszárdra a részecskeszűrő körüli munkálatokat pontosítani szeretném. A szűrő cserélve lett, de nem csak a betét, hanem az egész házzal együtt,  kompletten. A régi, kiszerelt már nincs meg, mert a kiszereléskor roncsolódott, ezért el kellett dobni. Az új szerkezet augusztus vége óta van az autóban. Nem volt olcsó, ezért semmiképp sem szeretném, ha a kiiktatás miatt fizikailag sérülne és ezért megint újat kellene vennem.

Elsődleges célom az. hogy azt a hibát, ami a + fogyasztást, ill. a füstölést okozza találják meg és szüntessék meg. Önöknek nagy a tapasztalatuk, sok esetben sikerült segíteni a Lexus tulajdonosokon. Van egy gondolatom, amit szeretnék megosztani. Az utángyártott részecskeszűrőt nekem értékesítő cég adott egy listát az autószerelők részére, amit a beszerelést végző autószerelő elutasított, azzal, hogy „hülyeség”. Szerintem nem az, pusztán csak arról volt szó, hogy nem rendelkezett olyan kiolvasó műszerrel, ami a Lexus / Toyota szoftverét olvasni tudná. Íme a lista: Lásd.: mellékletben.

Nagyon remélem, hogy nem terheltem ezzel a kis  e-maillel. Mindenképp jelentkezem az irodánál, mert fontos a személyes kapcsolat.

Régóta szenvedek már az autóval, nagyon szeretnék pontot tenni az ügy végére.

Üdvözlettel: Gyula

Lexus-toyota-dpf-injektor-szerviz
Lexus-toyota-utángyártott-részecskeszűrő-szerviz

Kedves Gyula,

köszönöm az infókat. A megküldött lista kb. korrekt, de ezeket egy jobb szerviz alapból tudja. A részecskeszűrő cserekor mindig meg kell találni az új szűrő felrakása ELŐTT a kormolás okát.

Amit a dokumentum nem tartalmaz, az az, hogy az utángyártott betét minősége (tapasztalatom szerint) messze elmarad a gyáritól, de nem is lehet várni, hogy a közel 1 millióba (kb. Lexus listaár a dpf rendszerre) kerülő gyári DPF rendszer helyett felrakott töredékébe kerülő utángyártott azonos tudású. Emiatt én akit lehet (a korábbi rossz tapasztalatok miatt) lebeszélek az utángyártott szűrő vételéről.

Sajnos így, hogy nem eltávolítható a szűrő / nincs üres cseredarab, nem tudjuk az autót fogadni lévén nem vagyunk szerviz, mechanikai megbontásokat, javítást cégünk nem vállal.

Márkaszerviz, vagy független Toyota / Lexus szerviz tud segíteni az injektorok bevizsgálásával, és egyéb vizsgálatokkal.

Mi akkor tudunk segíteni, ha az autón üres dob/cső van, ekkor teszt céllal lekapcsoljuk a dpf működését, így az autó normál üzemmódban fog működni. Remélhetően szemmel láthatóvá válik, mikor mennyire kormol. Ezt javítják, és ha megszűnt a hiba, visszatehető a (tisztított, bevizsgált) részecskeszűrő, és az autó visszakapja a gyári szűrős beállítását.

üdv.:

Richárd

*  Kiszerelt szűrővel, vagy módosított környezetvédelmi rendszerrel az autó a forgalomban nem vehet részt, így a tesztet zárt pályán / műhelyben kell elvégezni. Más kérdés, hogy a meghibásodott rendszerű autóval sem lehet a szabályok szerint közlekedni… Vonatkozó jogszabályok és irányelveink ITT vannak.