Az autók chiptuningja, behangolása mellett, egyre nagyobb szerepet kap a teherautók és mezőgazdasági munkagépek, traktorok chiptuningja is.

Adódik a kérdés, hogy mi vesz rá valakit, hogy egy 18 (vagy akár 40!) millás traktor beállításaival kapcsolatban megkeressen, és chiptuningot kérjen. A válasz egyszerű:

A chiptuning, valójában egy gyári technológia (csak ott nem így hívják), amely arra szolgál, hogy különböző teljesítménylépcsőket hoznak létre az adott gép-sorozatban, szoftveres visszabutítással. Tehát, megterveznek egy jóképességű erős gépet, majd 2 vagy 3 lépcsőben lebutítják, visszafogják, és némi árengedménnyel, (vagy ha visszafelé nézzük, akkor az erősebbeket jelentős felárral) piacra dobják.

Ez törént a mai JohnDeere 6230 Prémium traktor esetében is, bár itt még egy csavar van a dologban. Erről majd talán máskor. A lényeg röviden: ha az erőgép le tudja adni a gyárilag garantált maximum teljesítményt, és nem csak halvány, lebutított kivitele a megtervezett kapacitásának, akkor hatékonyabban dolgozik. Alacsonyabb fogyasztás, és jobb munkavégző képesség jellemzi. Ez történ ma a traktor chiptuningja, optimalizálása során.

traktor-chiptuning-johndeere6230

S a végére egy majdnem paraszt-szelfi 🙂 – munka közben ….

toth-richard-chiptuning