A részecskeszűrő működése és a rendszer részei

A részecskeszűrő működése

 

A szűrő a porszívó zsákjához hasonlóan működik, a keresztüláramló gázt átengedi, a szilárd részeket felfogja. A részecskeszűrő nagyon sok egymás melletti szűrő cellából áll. Ezek a cellák a használat során telítődnek a felfogott részecskékkel, így a hasznos felületük lecsökken. A motort fojtani kezdi a telítődött szűrő, ahogyan a tele porzsákkal is már nehézkes a munka. A motorvezérlő egység méri a telítettséget, és ha az átlép egy szintet megkezdi a regenerálást, a szűrőben felhalmozott korom elégetését. A telítődés, regenerálás ciklusa folyamatosan ismétlődik a háttérben. A rendszer csak akkor jelez felénk a motorhiba-lámpa, (check-engine) és / vagy DPF jel felkapcsolásával ha valamilyen működési zavar keletkezik.

A részecskeszűrő egység részei

A rendszer főeleme a kombinált részecskeszűrő dob. Ez attól kombinált, hogy a kipufogógáz belépő oldalon egy oxidációs katalizátor betétet is tartalmaz. (ez egy másik környezetvédelmi egység, veszélyes gázok CO, HC, és NOx kezeléséért felel.) Tehát, a kombinált dobban egymást követik az oxidációs katalizátor és részecskeszűrő betét. Továbbá, az egységen kialakított helyek vannak a hőmérséklet érzékelők, és a differenciál nyomás szenzor elvezetései számára. – lásd lejjebb
Differenciál nyomás szenzor (különbözeti nyomás jeladó):  Az alaphelyzetben tiszta részecskeszűrő áramlási ellenállása kicsi, a torlónyomás közel nulla kPa értékű alapjáraton, és terhelés alatt is alacsony. Normál működés során a DPF szűrő telítődik, a belépő kipufogógáz nyomása megnő, mivel a szűkebb keresztmetszet miatt akadályba ütközik. Ezt a torlónyomást az un. differenciál nyomás szenzor méri és továbbítja az autó motorvezérlőegysége felé. A vezérlőegység ebből a jelből számolja a szűrő aktuális koromtartalmát, telítettségét.
Hőmérő: a részecskeszűrő normál használatkor is elég meleg, 150-250 fok C az átáramló gázoknak köszönhetően. Az un. regenerálás vagy részecskeszűrő tisztítás, kiégetés alatt ez a hőmérséklet tartósan 350-500 fok C de akár 650 is lehet. Ezt a dobba épített minimum egy, de valamikor 2, 3 különböző pozícióba elhelyezett hőmérő méri, alakítja elektromos jellé a motorvezérlő egység számára. Ezeknek fontos szerepük van a regenerálási folyamatban, nélkülük nem meghatározható a betét hőmérséklete. A túlhevített betét károsodhat, akár tüzet okozhat.
5. injektor vagy regenerálási befecskendező: nem minden rendszernél, de Toyota, Lexus, Ford és más gyártmányok egyes modelljeinél a kombinált dob előtt található. Feladata, a részecskeszűrő regenerálás folyamatában a felfűtéshez szükséges gázolaj bejuttatása.A kombinált dobtól hátrafelé található, káros gázok kezeléséért felel.
Elektronikus fűtő betét: kevéssé elterjedt, de valamikor alkalmaznak ‘izzítógyertyát’ a regenerálási befecskendező közelében. Ilyenkor a szűrőbetét hőmérsékletétől függetlenül azonnal begyullad a regenerálás miatt belőtt gázolaj. Az eszköz a regenerálás hatékonyságát javítja.
Motorvezérlőegység és szoftver: ez irányítja a teljes szűrőfelügyeletet és üzemeltetést. Regisztrálja a szűrő telítettségét, szabályozza a regenerálás folyamatát, biztosítja a diagnosztikai funkciót, hibakezelést.
Részecskeszűrő adalék adagoló rendszer: főként Ford, Peugeot, Citroen autóknál egy un. additív folyadékot (nem összekeverendő az adblue-val) töltenek az autóba az időszakos szervizek alkalmával. Egy töltés 30-50 ezer km alatt elégetett gázolajhoz elegendő. Az additív célja, a keletkező koromszemcse gyulladáspontjának csökkentése. Magyarul: ha van additív létrejöhet akár passzív regeneráció is: a részecskeszűrőben felhalmozott korom akár magától is begyulladhat, eléghet, gyorsul a regenerálás, kevesebb extra gázolaj kell a felfűtéshez.
Katalizátor: ez már nem közvetlen részegység. A kombinált dobtól hátrafelé található, káros gázok kezeléséért felel.

Tuningvédet Skoda Fabia RS 1.9 PD – halottébresztés

Skoda Fabia RS 1.9PD - újratuning és halottébresztés Úgy látszik a nagy külföldi tuningcég sem midig garancia a minőségi munkára... - ezen meglepődtem Egy tanulságos esetet szeretnék megosztani veletek nem megfelelő chiptuning várható következményeiről, hogy semmiképp...

Mit utál a magyar a chiptuningban? – a felmérés eredménye

Chiptuning ügyek... Megkérdeztük - elmondtátok Köszönjük a segítséged és válaszaid! Nem vagyok gondolatolvasó.Ezért csináltam egy kérdőívet, ahol a chiptuning témájába vágó kérdéseket tettem fel. Az egyik kérdés az volt, hogy "mit szeretsz az autózásban,...

Chiptuning és a kettőstömegű lendkerék

Chiptuning és a kettőstömegű lendkerék Chiptuning esetén nő vagy csökken a kettőstömegű lendkerék élettartama, ill. hogyan segíthet egy jó Rigotech Ppro beállítás Neked? "Tisztelt Rigotech! Köszönöm a gyors választ az ajánlatkérésemre. Sok referenciát láttam önöktől...

Chiptuning cégek Magyarországon 2016.-ban

Chiptuning kell? Bajban vagy! Több mint 2 millió találat, több mint 150 hazai lehetőség, köztük hivatalos és korrekt cégek valamint kisérletezők ... Ne fáradj, a Rigotech Chiptuning összegyűjtötte Neked a hazai tuning kínálatot, íme a lista! Mi a hasonlóság közted és...

Toyota OBD

Chiptuning Toyota/Lexus OBD-n keresztül, Magyarországon elsőként! Jelenleg az ország első és egyetlen OBD-n keresztül tuningolt Toyota/Lexus rendszere, Szekszárdon a Rigotechnél A Toyota féltve őrzött Denso rendszere elvesztette a szüzességét! - OBD-n keresztül...

Chiptuning traktorra később

Chiptuning traktorra is... ha nem tudod hogy működik, Máté a 9 éves srác elmagyarázza! Hihetetlen találkozás egy nem mindennapi 9 éves gyerekkel, aki minden szabadidejében a családi gazdaságban segít Chiptuning később. Jobb oldalon a srác hihetetlen! – saját magamra...

Toyota tuning – megoldva!

Toyota tuning! Magyarországon 11 év várakozás után elkészült az ELSŐ! Nem tuningbox, kizárólag gyári technika a Toyota Denso rendszere is tuningolható szoftveresen mától! Ukrán-Japán barátság a tuning bizniszben A világ egyik legkeresettebb autómárkája a Toyota, ezért...

8 év alatt 6 milliót…

8 év alatt 6 milliót spórolt a teljes flottán a betegszállító a Rigotech Chiptuning minőségi beállításaival! Rigotech Chiptuning = gazdaságosság, erő - mindez...

Szabad vagy, vagy lenyomnak a körülmények?

A Te autódból mit tudnánk kihozni? Íme pár friss sztori, chiptuning referencia videó Több mint 500 referencia és esettanulmény vidó, íme pár aktuális... Miért jön egy zsír új 10 millás Mazda egyenesen a szalonból egy egyedi Rigotech beállításért? Király lett a Fiat...

Chiptuning árajánlat és infó az autódról 5 perc alatt

  • Gyári, lebutított középszerűből
  • erős, dinamikus, megbízható
  • vezethetőbb, szerethetőbb autót
  • Rigotech beállítással!

Már kaptam ajánlatot, tetszik és időpontot kérek!

  • foglalj időpontot
  • nézzük át együtt az autód
  • beszéljük meg, mit szeretnél
  • próbáld ki a Rigotech beállításod
  • elégedetten préselődj az ülésbe
  • spórolj a költségeiden
  • mutasd meg a barátaidnak!
facebook-rigotech-chiptuning
chiptunig-referencia

Referenciákért kattints:

Legutóbbi szakcikkeink:

Tuningvédet Skoda Fabia RS 1.9 PD – halottébresztés

Skoda Fabia RS 1.9PD - újratuning és halottébresztés Úgy látszik a nagy külföldi tuningcég sem midig garancia a minőségi munkára... - ezen meglepődtem Egy tanulságos esetet szeretnék megosztani veletek nem megfelelő chiptuning várható következményeiről, hogy semmiképp...

Mit utál a magyar a chiptuningban? – a felmérés eredménye

Chiptuning ügyek... Megkérdeztük - elmondtátok Köszönjük a segítséged és válaszaid! Nem vagyok gondolatolvasó.Ezért csináltam egy kérdőívet, ahol a chiptuning témájába vágó kérdéseket tettem fel. Az egyik kérdés az volt, hogy "mit szeretsz az autózásban,...

Chiptuning és a kettőstömegű lendkerék

Chiptuning és a kettőstömegű lendkerék Chiptuning esetén nő vagy csökken a kettőstömegű lendkerék élettartama, ill. hogyan segíthet egy jó Rigotech Ppro beállítás Neked? "Tisztelt Rigotech! Köszönöm a gyors választ az ajánlatkérésemre. Sok referenciát láttam önöktől...

 

Cégadatok

Cégnév: Rigotech Bt.
Alapítva: 2001
Cégj.szám: 17 06 005140
Adószám: 21062393-1-17
Ügyvezető: Tóth Richárd
Cím: Szekszárd, Bródy S.u.24
Ügyfélszolgálat: 06 30 227 12 27

 

Nyitvatartás

(Érkezés kizárólag egyeztetett időpontra!)

Hétfő 10:00-18:00
Kedd-péntek 08:00-18:00
Szombat 10:00-16:00
Vasárnap zárva