Ma, egy régi kedves ismerősöm 2003-as Opel Astra chiptuningja készült -többek mellett – a műhelyben. Az eredmény szédületesen hátba rúgós, ehhez a kis motorhoz képest. Főleg úgy, hogy a turbónyomás gyári értéken maradt, lévén mechanikus szabályozású a szerkezet, így szoftveresen aligha lehetne módosítani. (Persze, ha valaki feláldozza ezt a kis turbót a még brutálisabb nyomaték oltárán, akkor azért mechanikus trükkökkel még tovább hegyezhető a szerkezet.)  A jelenlegi beállítás 95 lóerő magasságába emelte ezt a tökéletes műszaki állapotban levő autót. Illetve majdnem tökéletes, mivel István elmondása szerint gyakran felgyullad a motorkontroll lámpa, és nem alszik ki az indítást követően.

Ezért, természetesen mielőtt bármi történt volna, egy motordiagnosztikával kezdtünk, ahol kiderült, hogy csak egy izzítógyertya kontakt hibája okozza a problémát, a chiptuning eredményét ez nem befolyásolja. A forgatónyomaték növekedés mindössze a gyári nyomatékhatárolások módosításával és a befecskendező rendszer optimalizálásával +30-35 NM-t javult, ami brutálisan érezhető. Főként alacsony fordulaton, de a beállításom jellegzetessége, hogy a fordulat emelkedésével is állandó a nyomaték, nincs az az érzésünk, hogy az autó hirtelen megindul és utána csak zúg, pörög. Ez folyamatosan és drasztikusan húz (persze saját régi képességeihez mérten) kb. 4000 1/perces fordulatig. E fölött már fokozatosan visszaállok a beállítással a gyári értékekre, védve a mechanikát a szélsőséges igénybevételtől. Természetesen füst nincs.

Itt egy kép erről a korához képest pofátlanul csinos állapotban lévő kis Astra-ról:

Opel-Astra-chiptuning

Az autó programozás alatt természetesen akkumulátor töltőre van kapcsolva, mert bár a folyamat 6 percig tart, jelen esetben kritikusan fontos a stabil tápellátás biztosítás. Más esetben, igen könnyű fellőni a Holdara, az itt látható Delco gyártmányú motorvezérlőt.

chiptuning-delco-ecu

S végül, a szigorú tekintet mellett is fülig érő szájú István, aki nem mellesleg szintén autós vonalon mozog. Ami  durva: (de megöregedtem… ) már 10 éve minden autóját megtuningoltatja, ráadásul itt Szekszárdon, a Rigotech Chiptuningnál.  Hogy miért? Mert szeret vezetni, és elégedett a folyamatosan tapasztalt 8 deciliter fogyasztás csökkenéssel. A részleteket elmondja a próbakörön … Kattints a videóra!

 

SZÓLJ HOZZÁ, VAGY KÉRDEZZ, HA ILYEN, VAGY HASONLÓ KOCSIT VEZETSZ! Neked mik a tapasztalataid?