Chiptuning ügyek… Megkérdeztük – elmondtátok

Köszönjük a segítséged és válaszaid!

Nem vagyok gondolatolvasó.

Ezért csináltam egy kérdőívet, ahol a chiptuning témájába vágó kérdéseket tettem fel.
Az egyik kérdés az volt, hogy “mit szeretsz az autózásban, chiptuningban“? Erre, már talán számodra is ismerős válaszok jöttek: a vezetési élményt, dinamikát, erőt, hogy spórolhatok, stb. Szuper visszajelzéseitek voltak, KÖSZÖNÖM!

A második kérdésnél kissé ‘elszabadultak az indulatok’, itt sokkal változatosabb válaszok jöttek, noha jól behatárolható válaszcsoportok alakultak ki. Figyeld a válaszokat!

 

chiptuning-paks

Íme a válaszaitok, köszönjük az értékes meglátásaitokat, véleményeteket

“Mit utálsz a chiptuninggal, tuninggal kapcsolatban?”

Az 540 válaszadó jelentős része vagy nem reagált erre a kérdésre, vagy annyit írt: ‘semmit’ tehát szerencsére sokan vannak, akiknek kizárólag jó tapasztalataik vannak. A többiek így fogalmaztak:

  • drága
  • árát
  • gagyit…
  • Ha valami nem sikerül nagy károkat okozhat.
  • sokba kerül
  • Ha nem működik jól,és nem tudunk rájönni,miért
  • az árát
  • Drága
  • ára
  • ára
  • Lehúzást, igénytelenséget, költségeket, előítéleteket, értékcsökkenést
  • Itt derül ki, ha valakinek rossz az autója
  • a kóklereket…
  • kevés a hozzáértő
  • Semmit nem utálok,csak azt ki meg akar győzni a felesleges .
  • Ár
  • pénzbe kerül 😀
  • Hogy nincs még
  • A pletykát
  • Pénzbe kerül
  • Nem tudni ki a kókler és ki nem.
  • Azt hogy nincs még az autómban
  • Kifejezetten a tuningban : kútba dobált pénz az élményen kívül nem térül meg soha az életben.
  • Ha jóval megnő a fogyasztás és károsítja az autót
  • Nem utálom a chiptuningot.
  • 1300-as suzukit sportkipufogóval
  • Alkatrészek élettartalmának rövidülését
  • Ha miatta tönkre mennek a dolgok
  • Nem utálok semmit.
  • még nem csináltattam meg, de tervezem
  • a sz*r munkát
  • A sok mellébeszélést.
  • a sufnituningosokat
  • aránytalanság, öncélúság, kontárság
  • Kicsit drága legalábbis nekem sajnos
  • Eladáskor titkolni kell.
  • Kicsit félek tőle
  • lehetséges hiba
  • utánnajárást, hogy megtaláld a tökéleteset
  • hogy hamarabb haza lehet vágni az autót 😀
  • Kókler dolgokat
  • minden nagyon drága 😀
  • Beázott vezérlő, és hogy mindenki ráfogja az auto hibáit.
  • Hogy a felhasználó számára rizikós
  • a határokat
  • Nem utálom
  • Általában azt aki csinálja (és nagyon kevés a kivétel)
  • Nincs ilyen, talán lehetne elérhetőbb áru de a minőséget mindenhol meg kell fizetni.
  • Fizetni kell érte.
  • másnak is lehet
  • a kontárokat !! ( Nem rátok gondoltam )
  • ha átverés
  • A hozzánemértést
  • Azt hogy még nincs
  • beszerelés ára
  • Nem utálom csak sajnos számomra nem megfizethető, pedig régóta szeretném diesel autóm chippeltetni nálatok
  • semmit,de azért egy kissé drága dolog ez,az átlag magyar családnak nem megfizethető
  • Nincs ilyen
  • A rossz beállítást
  • a gyári vezérlőknek vannak korlátai, bizonyos értelemben bonyolut a programozásuk, egy komplex rendszert
  • alkotnak rengeteg jeladóval, és érzékelővel, amik elengedhetetlenek a rendszer működéséhez
  • ha rosszul sikerul
  • a túl gicsess külsejű autókat.inkább menjen szépen és jól fogyaszón mint bámuljanak és rohad az egész belülröl
  • Nem mindig szereti a hajtás lánc.
  • A bizalmatlanságot, a hozzá nem értés esélyét
  • nem tudom, még nincs
  • Ha a motor kárára megy
  • a “kókányolást”
  • Az ízléstelenséget / túlzást
  • semmit sem
  • Sok hozzá nem értőt
  • vadságot
  • Azt, hogy nincs.
  • Ha szarul csinálják, mert csak a pénz számít, ha nincs ott a tulajdonos csak interneten érhető el!
  • Nem utálom.
  • Kivagyiság, magamutogatás, észnélküliség
  • Ha elrontják.Vagy ha tönkremegy.
  • Nincs!!!!!!!!
  • Árát 🙂
  • messzire kell menni érte
  • Ilyen még nem tudok mondani.
  • Drága számomra. (sajnos)
  • drága ár
  • rémhírek,
  • A sok hozzá nem értő kontárt.
  • Ha nem a gyari vezérlőegység szoftverét modosítják.
  • kihivalkodó hangos túl látványos
  • a pénzt amit sajnálkozva ad ki az ember a kezéből
  • a koklereket, akik nem olyanok, mint Ti!
  • Sok a sufnitunig kókler.
  • ha nem kapom meg amitért fizetek
  • Meg nem tudom 🙂
  • a kókler munkát
  • “A durrogós kipufogót”
  • nagyon drága
  • az árát, de nem sajnálom senkitől!
  • Sablonokat
  • A sok hozzá nem értőt
  • Nincs ilyen.
  • Rövidebb motor élettartam
  • A hozzá nem értő “szakembereket”. Akik hosszú távon tönkre teszik a motort.
  • a sok kókányt.
  • Az árát
  • A nem megfelelő szakértelem miatti rossz beállítás.
  • Nem lehet utálni benn semmit
  • Hogy be akarják adni, hogy kevesebbet eszik az autóm.
  • drágaságot
  • hogy félnek tőle
  • szakszerűtlenséget
  • Ilyen nincs.
  • Félek, hogy a motor élettartama kevesebb lesz, jobban kopik a kihasználtság miatt + a közvetlen befecskendezés
  • nagyobb terhelés miatt szintén hamarabb tönkremehet.
  • ha pancser csinálná
  • semmit 😀
  • Sok olyan ember is megkapja,aki kevés ésszel és inteligenciával rendelkezik!
  • egy gyűjtő fogalmat írnék ide… KÓKLEREKET
  • Kontárokat
  • elég drága és nehezen elérhetõ
  • hozzá nem értést és az ügyfél hülyréve vevését
  • ízléstelenség, agresszió, udvariatlanság, meggondolatlanság
  • béna cégek
  • Jóska tuningot
  • életteartam csökkenés
  • A túlzást
  • ha nem sikerül
  • ha kiszámíthatatlan lesz tőle az autó viselkedése
  • Sajnos még nincs tapasztalatom.
  • ha erőltetett, kirívó, túl sok, vagy “nem jön át”
  • abban semmit, de lehtne idálisabb a fogyaszts, illetve messze vagytok
  • nehezen tanulom
  • Ismerősök referenciái alapján,nem tudok negatívum válaszat adni erre a kérdésre
  • Hogy még nincs a jelenlegi verdámban!
  • Herélt kipufogós,műmájer Hondásokat! 🙂
  • az árát…:-):-):-)
  • lehetoseget ad a kontaroknak belepiszkalni draga autokba szakertelem nelkul
  • lehetne olcsóbb, talán ez is a népszerűbbség egyik akadályaég
  • Az optikai tuning másoknál sok esetben bántja a szemem.
  • ha nem korrekt, megtévesztő
  • Drága és nem az én péztárcámhoz szabták.
  • amatőrséget
  • Az esztétikára gondolva a túlzásokat (a kevesebb néha több),a felkészütség az ehhez szükséges ismeretek
  • hiányossága! Ebből fakadóan nagyobb kárt okozok a másiknak mint hasznot a félismereteimmel!
  • hozzá nem értőket
  • Ha árt az autónak, ha becsaptak és mégsem tudja adni azt az érzést amit kapni szerettem volna.
  • A hozzá nem értést
  • ?????!!!!!
  • a rossz, hibás tuningot
  • Ha rosszul sikerül
  • Nincs ilyen.
  • a túlzott dolgokat, a csicsát, az értelmetlen majmolás…pl: diffúzor egy swiften, ami le sincs ültetve…feltételem az
  • illetőnek fogalam sincs a diffúzor működési elvéről, de jól néz ki (szintén csak szerinte 🙂 )
  • Sokan nem értenek hozzá, elrontják a már meglévő szintet, RIZIKÓ.
  • A sok gagyit.
  • ha nincs:)
  • Sok a szakkepzetlen ember, nem jut ra penzem
  • eddig semmit
  • élettartam csökkenés
  • A “chip” szót.
  • sajnos manapsag inkabb degradalo szokent van a koztudatban, pedig…
  • Sok a sufni műhely
  • az előítéleteket
  • veszély (alacsonyabb élettartam???)
  • arat
  • magas árakat
  • pasz!
  • Ha elszurják
  • Kókány
  • Sosem elég
  • A házilag készített, ebayről rendelt gagyi cuccok
  • ha nem működik
  • Azt,hogy le kell hozzá bontani a fél kocsit.
  • Aki nem ért hozzá ne huzza le az embert a minőségtelen munkájával és ezzel kárt okozva a gépjárműben.
  • ha tönkrevágja a motort, erőátvitelt, stb.
  • Nincs.
  • hogy nekem még nincs 🙁
  • Azt, ha elrontják.
  • ?????????
  • Ha nem jó
  • félek tőle, sok a kókler
  • drága de igénytelen munkát
  • Semmit, mert én is tuningolok
  • jaguárt nem sikerült
  • manapság ezek a kifejezések hallatán mindenkinek a 16 éves fiatalok jutnak eszébe, akinek alig van pénze, de
  • felrakja az apja Swiftjére a legnagyobb légterelőt (ahol többé-kevésbé igaza is van az embereknek, mert van ebbe igazság)

Válaszaim a leggyakoribb félelmekre

 

  • Drága
    • Igen, a minőségi chiptuning egyik ismérve, hogy drága. Az egyedi beállítások magas önköltséggel-, mérnöki óradíjjal készülnek, és megbízható valós eredményt garantálnak. A szolgáltató cégszerűen működik, számonkérhető, garanciákat vállal.
    • Drága az, ami nem éri meg. Ha az autószalonban 30 lóerő különbségért valaki kifizet 6-800 ezer forintot (azonos motor, csak szoftveres eltérés!) akkor valószínű, vezetési szabadságban, komfortban, élvezetben ez a többlet megér ennyit. Egy szakszerű egyedi beállítással azonos hatás hozható töredéke áron, de jellemzően amikor ki kell adni érte a pénzt valaki sokallja a 80-200 ezer forintot. Ezzel semmi probléma, ezért van az, hogy autóból is van olcsó és drága. Nem egyformák az igények és a lehetőségek.
    • Egy minőségi optimalizálás vagy Prémium Pro chiptuning jelentősen tudja javítani az autó fogyasztását, így sok esetben egy számolhatóan és garantáltan megtérülő befektetés ez. Rossz érzés 2 évről visszatekinteni és kiszámolni, hogy a ‘tuning’ árát ezalatt elfüstölte valaki, és továbbra is egy gyenge, túlfogyasztó autót vezet. Ha 2 éve igénybe vett volna egy minőségi szolgáltatást, mára nullán lenne, a további években pénzt keresne vele, és folyamatosan egy jobb autót vezetne.
  • Kóklerek, sufnituning, gagyi félmegoldások
    • Igen, sajnos nagyon nagyon sok a kókler, a próbálkozó, a nagy dumás, aki a megfelelő alapok hiányában a gyors pénzszerzés reményében “tuning vállalkozásba” kezd. Ugyanakkor rajtunk kívül is van néhány (tényleg csak néhány!) korrekt munkát végző, becsületes versenytársunk aki precíz munkával segíti a hozzá betérő autósokat.
    • Külön cikket írtam a hazai chiptuning felhozatalról. Arról, hogy annak ellenére, hogy ez egy mérnöki terület, amely többféle végzettséget, jártasságot, több tízmilliós beruházást igénylő speciális terület mégis egyre többen veszik a bátorságot, hogy az ügyfél kárára “beállításokat” eszközöljenek járműveken.
    • Ma az internet világában mindenkiről minden információ elérhető. De annyi biztosan, hogy:
      • milyen referenciái vannak (valós referenciák, nem egy honlapra kiírt ‘mese gyűjtemény…’)
      • milyen szakcikkeket publikál
      • milyen garanciákat vállal
      • milyen telephelye, felszereltsége van
      • mennyire empatikus, és mennyire érdekli a Te egyéni eseted
      • milyen árajánlatot ad. Különös tekintettel a kérdésekre, lehetőségekre. (Az nem ajánlat, hogy 30 lóerő 80 ezer forint…)
      • mennyi időt és energiát tesz a szakterületébe, mennyire veszi komolyan
      • mennyi egyedi fejlesztése van, hány olyan kivételes esetet old meg, amit mások nem.
      • milyen ügyfélkapcsolati rendszere van, hogyan tud neked segíteni a munka után
      • végül: mennyit fordít reklámra. Tehát úgy kell beterelni az ügyfeleket hozzá, vagy az elégedett ügyfelek ajánlják, az évek alatt visszajárnak új autóikkal, így nincs szüksége különösebb reklám tevékenységre.
    • Ha valaki ezek után belefut abba, hogy egy parkolóban egy ismeretlennel csináltat chiptuningot és utána mellékhatásokat tapasztal, az illető többé nem veszi fel a telefont, stb. Az vessen magára.
  • Ha valami nem sikerül nagy károkat okozhat.
    • A fent részletezett alapok hiányában, a beállítás egy vakrepülés, és igen kockázatos dolog a beállításokhoz vagy az autó elektronikájához nyúlni! Ugyanakkor, a megfelelő szakembernél rendelkezésre áll a
      • technológia
      • tapasztalat
      • diagnosztikai háttér
      • biztosítás és garanciák, amelyek Téged védenek.
    • Több százezer autó fut világszerte mérnökök által készített és tesztelt egyedi beállításokkal hibamentesen. Erre külön iparágak és fejlesztő cégek jöttek létre, így ha odafigyelsz, az autód és Te tejes biztonságban vagytok.
    • Egy jó egyedi beállítás NINCS semmilyen káros hatással sem a motorra, sem a hajtásláncra abban az esetben, ha
      • figyelembe vették az autó futásteljesítményét (mennyi a valós km benne)
      • milyen a vezetési stílusod
      • reális-e az elvárásod
      • átnézték az autó mechanikai szerkezeteit, szervizhátterét
      • végeznek állapotfelmérést és motordiagnosztikát
      • gyári technológiát használnak
      • nem sablon beállítás kerül az autódra, hanem a fentiek figyelembe vételével készül az egyedi beállítás.
  • Chiptuning miatt  jóval megnő a fogyasztás és károsítja az autót
    • A megfelelően elkészített egyedi beállítás növelheti a fogyasztást, ha az ügyfél kérése kifejezetten a teljesítmény centrikus beállítás. Fontos tudni, hogy a fogyasztás növekedés csak akkor elfogadható, ha az ügyfél ki is veszi a többlet nyomatékot az autóból, tehát nagy gázpedál állásokkal jár. Egy erős beállítás is lehet takarékos, ha ritkán használják padlón az autót.
    • Igen, a fentiek hiányában lehet kártékony a beállítás, de lehet teljesen zökkenőmentes és élvezetes dolog is. Ez utóbbi nem egy álomkép, ez kellene a széles körben elterjedt realitás legyen. Kizárólag a kóklerek miatt történhetett meg az, hogy vannak ellenpéldák. Ebben sokszor az autótulajdonos is hibás, mert naív, és elhiszi, hogy fele/negyed áron kaphat egy minőségi szolgáltatást.
  • Alkatrészek élettartalmának rövidülését
    • A fent részletezettek szerint megfelelően kivitelezett egyedi chiptuning semmilyen káros hatással nem jár.
      • figyelembe veszi az autó egyediségét, adottságait
      • az autó mechanikai alkatrészeinek tűréseit, lehetőségeit
  • A sok mellébeszélést.
    • Az ügyes értékesítő azt mondja, amit hallani akarsz. Ne dőlj be. Ha valaki sokat beszél az már eleve gyanús.
    • Egy hozzáértő mindig inkább kérdez, mert a válaszaid alapján tudja megcsinálni a számodra legjobb beállítást
    • A valódi szakember röviden de érthetően válaszol, kerüli a szakszavakat, és a célja az, hogy megértsd amit mondani akar.
  • Utánnajárást, hogy megtaláld a tökéleteset, messzire kell menni érte
    • A hazai piac telített, rengeteg az ajánlat. A Rigotech munkássága, honlapja irányadó és szakmai infókkal segít. Szerencsére már nem kell feltétlenül Szekszárdig jönnöd, ha egy minőségi egyedi chiptuningot szeretnél. Az országban kb. 10 chiptuning partnerünk van, számuk folyamatosan nő. Keresd ki a hozzád közel lévőt, és egyeztess árajánlatkérést követően az elérhetőségekről.
  • Rémhírek
    • Igen, ezekből van gazdagon… Érdemes fórumokon tájékozódni és  jól elkülöníteni a kóklereket a minőségi műhelyektől. Fontos, hogy ha van egy vágyad, akkor azt próbáld meg elérni, és ne szegje kedvedet néhány ellenpélda. Ezek sokszor a tudatlanság és kapkodás eredményei, fűszerezve jókora naivitással és bátorsággal…
  • A házilag készített, ebayről rendelt gagyi cuccok
    • Itt kell megemlíteni a tuningbox  kártékony vagy közepes hatását. Ezeknél is megtévesztő ajánlatok, kétes ígéretek vannak (40% teljesítményjavulás 20% fogyasztáscsökkenés mellett, stb.) Legyen ez digitális tuningbox, vagy CR tuningbox, az elv mindig ugyanaz, ha 100.000 forint alatti boxról (tuningdoboz) beszélünk. Ezek használata semmilyen körülmények közt nem javasolt.
  • Aki nem ért hozzá ne huzza le az embert a minőségtelen munkájával és ezzel kárt okozva a gépjárműben
    • Maximálisan egyetértek, s ezt a cikket is azért írom, hogy Nektek, autósoknak segítsek eligazodni ebben az egyébként nagyon szép, érdekes és hasznos világban.

 

Nézd meg, mik a biztonságos lehetőségek a Te autóddal kapcsolatban. Ide kattintva azonnal ajánlatot kérhetsz!