Ügyfelem több mint egy éve járt a szekszárdi chiptuning műhelyünkben mert komoly gondjai adódtak a Mazda részecskeszűrő rendszerével.
A szokásos három fő hibajelenséget tapasztalta: a gyakori regenerálások miatti folyamatos motorolajszint emelkedést, a műszerfalon felkapcsolt DPF és egyéb hibalámpákat, valamint a korlátozott motor teljesítményt, un. vészprogramot vagy vészfutást.
Az egy éve készített módosított beállítás, részecskeszűrő lekapcsolás szoftveres kiiktatás, kikapcsolás nem egyszerű feladat ezen a Denso rendszeren. Többen ajánlják, és el is végzik, több-kevesebb sikerrel. A videóriportban a tulaj elmondja a lekapcsolás eredményét, előnyeit.
Tekintve, hogy az autó tökéletesen működik, eljött az ideje egy kis teljesítménynövelésnek, chiptuningnak lévén a kocsi a jobban lebutított, 120 lóerős verzió volt eredetileg.
A szűrő lekapcsolásával, valamint a beállítás optimalizálásával jelenleg 145 lóerő, amelyet a gyári forgatónyomaték 40-50 NM-rel történő emelése hozott. Ez így leírva nem sokat mond, viszont ahogy az autó most viselkedik azt hiszem nem igényel magyarázatot. Keményen, dinamikusan mozdul, csendes, jól fogyaszt.

Ha Neked is Mazdád van, és gond van a részecskeszűrővel, vagy csak kellene némi plusz teljesítmény, akkor kérj ajánlatot fent a fejlécbe kattintva és gyere el egy tesztre!

FONTOS FIGYELMEZTETÉS!
A Mazda részecskeszűrő lekapcsolása nem egyszerű feladat. Ez nem egy 2006-os VW Passat amit jóformán már minden bokorban megcsinálnak, több-kevesebb sikerrel…
A motorolajszint emelkedését gyakori olajcserét, füstölést, vészprogramot, hibalámpákat úgy tudod elkerülni, ha profi szakemberre bízod a feladatot, és nem azt nézed, hogy az egyébként 1.250.000 forintos szűrőrendszer cseréje helyett kapott megoldás hol olcsóbb 30 ezer forinttal… Ha netán így gondolkodsz, ne is keress, mert itt kizárólag minőségi munkára számíthatsz, a szalon ár kevesebb mint tizedéért.
És eloszlatnék egy tévhitet: elmész egy referenciák nélküli kezdőhöz, kifizetsz pár ezressel kevesebbet egy rosszul elvégzett munkáért, az a drága megoldás. Nem az, ha egyből olyan szakemberre bízod, aki 2009 óta tökéletesíti a megoldást ezekre a Denso rendszerekre. Egy turbo 300.000 forintba kerül erre a modellre. A nem megfelelő beállítás hatására ez tönkremehet. Ezen felül van még 2 durva hiba amit el szoktak követni ezeknél a Mazdáknál (és Nissan, Mitsubishi, Subaru modelleknél) de ezt most nem írom le.
Nálam a szűrőrendszer diagnosztikája és a konzultáció ahol segítek kitalálni mi lenne számodra a legmegfelelőbb út, 15.000 forintba kerül. Ha ilyen gondod van, gyere el.