Mazda Chiptuning is került a Taxiba, mivel a lényeg a fogyasztás csökkentés volt, az erő megtartása, óvatos fokozása mellett.

A Mazda 2.0 CD részecskeszűrő probléma lassan már lerágott csont. Lenne, ha már elfogytak volna a részecskeszűrő meghibásodott Mazdák, de ott még nem tartunk. Egyre inkább az látszik, hogy hazai üzemanyaggal, 50%-nál több városi használat mellett, minden 2 literes Mazda amely 2005 után készült és már DPF vagy magyarul részecskeszűrő rendszerrel szerelt, előbb utóbb felkapcsolja azt az ominózus DPF jelet a másik 1-2 sárga ikon kíséretében a műszerfalon, jelezve, hogy komoly gond van. A részecskeszűrő cserét jó esetben kényszer regenerálással, tisztítással el lehet odázni, viszont az elmúlt 5 év tapasztalata az, hogy ez csak ideig-óráig megoldás, hiszen a fent sorolt körülményeknek hála, a részecskeszűrő maradandóan károsodik, kapacitása folyamatosan fogy, s ezen nem lehet segíteni. Ahogyan a tükörtojásból sem lesz már többet nyers tojás. Pont ez a helyzet.

Visszatérve a Taxira, a videóban a srác elmeséli mi a kocsi története, mióta keresi a megoldást. A videón az már nincs rajta, hogy egy hét múlva visszahívott, és örömmel újságolta, hogy jó döntés volt a chiptuning melyet mintegy mellékesen egy hirtelen döntést követően készítettem a szűrőrendszer (szigorúan diagnosztikai célú!) lekapcsolása után. Természetesen az ügyfél felelőssége, hogy használja az autót a kissé leromlott környezetvédelmi adottságokkal, vagy nem. Minden esetre, az NKH-val (Nemzeti Közlekedési Hatóság) folytatott levelezésem kissé kisiklott, de erről majd később. Addig is mindenki döntse el maga, hogy mi környezet szennyezőbb: az összeomlott szűrő miatt eldugult kipufogó következményei, mint: teljesítményvesztés, így megnövekedett fogyasztás, folyamatos regenerálás próbálkozás az autó részéről így még több gázolaj befecskendezése. Emiatt folyamatosan híguló motorolaj, jelen esetben olajcsere kevesebb mint 4000 kilométerenként! A motor amortizációról, bosszúságról most nem beszélek. Vagy elhárított dugulás (a részecskeszűrő maradványainak eltávolítása, mivel ebben a stádiumban az már látja el feladatát a beavatkozásom nélkül se!) után a részecskeszűrő ideiglenes lekapcsolása. Így: sokkal kevesebb gázolaj elhasználása, kevesebb motorolaj elhasználás. Persze, meg lehet venni az új szűrőrendszert jelen pillanatban is (tehát nem kell megvárni, míg lemegy az ára) kb. 1.250.000 forintért bármely Mazda márkaszervizben, képviseleten. A cikknek folytatása következik.