Karesz egy kiváló állapotú, frissen kuplungozott 199.000 km-t futott Honda Accord 2.2 I-Dtec beállítása miatt keresett meg.
Az autó jól vezethető, jó fogyasztású, ugyanakkor az alacsonyabb fordulatszámokon elég ‘gondolkodós, nyúlós’, kevéssé követi a gázpedál parancsát. A sztori előzménye, hogy Karesz járt már a tuningműhelyemben kb. fél éve, amikor egy Alfa Romeo chiptuning készült, és azóta az ‘Alfa csodájára járnak’ – valahogy ezekkel a szavakkal mesélte…
A Rigotech chiptuning tehát már számára bizonyított, így nem különösebben remegő kézzel adta át az autó kulcsát, majd halálos nyugalommal elsétált, holott vázoltam naki, hogy ennek a tuningvédett EDC17 rendszernek a programozása igényel némi élveboncolást a Honda elektronikáján.

Néhány idézet a videóból:
Rigotech chiptuning: “Mi volt a probléma?”
Karesz: “Teljesen elégedett voltam ezzel az autóval, de az alsó tartományban, amíg a turbó nem kapcsol addig a 2000-2200-as fordulatig, az autót gyengének éreztem. Ez volt a legfontosabb, hogy ezen változtassunk.
Rigotech chiptuning: “Van-e változás?”
Karesz: “Rengeted változás van … sokkal autózhatóbb, … érzem, ahol eddig 3.-ban mentem a kocsival, ott most simán 4.-ben bírja… Amit kértem, azt kaptam. Most is érzem, hogy alacsony fordulaton 1500-nál 5.-be raktam és az autó tökéletesen, szinte gázadás nélkül gyönyörűen megy és gyorsít… Érzem a kocsin, hogy sokkal jobb autózni… Jobb gázreakció. Érzem, hogy könnyebben pörög föl a kocsi, tökéletesen veszi a lapot. Ha kétezer fölé emelem, ott is sokkal egyenletesebben húz az autó. Érzem, hogy több benne az erő. Szebb a hangja, nem érzem azt a kopogós dízel hangot… Maximálisan elégedett vagyok vele és köszönöm szépen.”

Az elkészített egyedi chiptuning beállítás nem terheli a részecskeszűrőt, az autó Karesz kérésére nincs csúcsra húzva, bőven a biztonságos határ alatt hagytam. A Rigotech Prémium Pro chiptuning eredményeképp a gyári 150 LE 175-re emelkedett, ami a 350NM forgatónyomaték 390NM-re javulásának vele járója. Így az autó megközelíti, sőt nyomatékban meghaladja, a nagyobb tesó Honda Type S 2.2 I-CTDI adottságait, vezetési komfortját, dinamikáját.

Honda Accord 2.2 I-Dtec 150LE tuningvédelem átlépése, és a chiptuning képei

Barátságos típus, szerelési idő 2x 20 perc nagyon kényelmes tempóban

honda-accord-22-idtec-chiptuning

A vezérlőegység kiszerelése jelenleg a chiptuning előfeltétele ennél a tipusnál, mivel nincs mód az OBD csatlakozónk keresztüli biztonságos adatcserére, programozásra. A művelet hála az átgondolt japán tervezésnek, gyorsan megy, ahogyan a vezérlő fedlapjának biztonságos eltávolítása is, ha már be van gyakorolva.

honda-accord-22-idtec-motor

Jobbra láthatod a még helyén levő motorvezérlő elektronikát, az akksi mögött. (Illetve annak két csatlakozóját.)

honda-accord-edc17-chiptuning

A chiptuning folyamatához kiszerelt EDC17 tuningvédett (Tricore Protected) vezérlőegység, a fedlap eltávolítását követően.

honda-tuningbox-accord-crv-hrv

Az egyedi Rigotech chiptuning beállítás felprogramozása, forrasztás nélküli technológiával. Itt egy precíziós rugós tapintó érintkezik az elektronika megfelelő pontjával. Egyes helyeken erre a pontra forrasztással kapcsolódnak, itt ezt amióta megvan ez a kiváló cucc, kerülöm, azóta csak így megyünk.

honda-accord-22-idtec-chiptuning-bootmode

A precíziós tapintó közelről

Kapcsolódó cikkek:

Chiptuning után garancia megtartás 2. rész
Új tuningvédett Honda Accord chiptuningja
Tuningvédelem a 90′-es évek közepén!