A héten készítettem egyedi chiptuning beállítást erre a kis 1.2 benzines gépre.

Laci megemlíti, hogy volt már egy chiptuning próbálkozása máshol, ami nem úgy sikerült, mint szerette volna. Hogy a történet kerek legyen, ki kell egészítenem: a korábbi próbálkozás óta az autó új EGR szelepet kapott, így előfordulhat hogy a korábbi kolléga is jó munkát végzett, de a hibás alkatrész miatt ez kevéssé volt érezhető. Tény, hogy tartós és kimagaslóan jó eredményt elérni csak kifogástalan műszaki állapotú autón lehetséges.

Ugyanakkor, nem mindig az autó műszaki állapota felel az eredménytelenségért. Kevesen tudják, hogyan lehet jó eredményt elérni az ilyen kis szívó benzin motorok chituningjával. A program finomítása, elkészítése közel sem olyan “egyszerű” mint egy feltöltéses (turbó, kompresszor) dízel vagy benzin motornál. Ezekben a komolyabb motorokban olyan tartalékok vannak, hogy még alapvető ismereteket mellőzve is egy kis szerencsével érezhető erőtöbbletet lehet hozni rajtuk.

Ez a kis Kalos az egyedi Rigotech beállításnak köszönhetően 85 lóerővel, és +14 NM forgatónyomatékkal távozott. A fogyasztása várhatóan 0.5-1 literrel csökken majd 100 kilométerenként.
Ha Neked is hasonló, kis szívó benzinesed van, kattints a jobb felső sarokba, és tudd meg, milyen tartalékok vannak benne, mit nyerhetsz egy eredeti Rigotech Prémium chiptuninggal!