Részecskeszűrő kiiktatás …

Részecskeszűrő kiiktatás helyett megmentettük!

Ezért lenne fontos, hogy a szervizek értsék a részecskeszűrő- és más modern rendszerek működését

Hogyan lehet 2 óra alatt 150 ezret bukni, vagy egy milliót spórolni?

János majdnem megszívta. Másodszor is!

"Nem érdekel, mit csináltok az autóval, oldjátok meg, mert a szervizben nem jutnak előrébb, 150 ezerért vettem bele gyári légtömegmérőt mert arra panaszkodott, de nem javult, alig értem ide. Iktassátok ki a részecskeszűrőt, kapcsoljátok le az EGR-t és szeretnék egy erős chiptuningot, mert ha itt sem oldódik meg, felgyújtom!"

Ez a Mercedes C200 136 lovas CDI (Blue) egy fiatal, 2012-es autó 183e kilométerrel. A műszerfal világít mint a karácsonyfa, Szerbiából a közel 200 km-t vészprogramban vánszorogva tette meg a szekszárdi műhelyünkig, tulajdonosa ismét javulást és megoldást remélve tőlünk.

Kb. egy éve János pont ugyanígy érkezett az akkori Renault Laguna 20dci 175 lovas autójával, amelynél szintén fennálló vészüzem (csökkentett teljesítményű mód), hibalámpák, és egy elhúzódó történet volt az előzmény.

János műszaki ember, jó autói vannak, megadja nekik amit kell, legjobb tudása szerint szervizelteti őket, mégis teljes tanácstalanságban érkezett több autószervizt is megjárva.

mercedes-reszecskeszuro-kiiktatas-tisztitas
mercedes-reszecskeszuro-regenerálás-probléma

“Ha ti sem tudjátok megcsinálni, FELGYÚJTOM!”

Már a korábbi esetnél az interneten kutatva arra jutott a tulajdonos, hogy szabály ide vagy oda, de nem fog a Laguna részecskeszűrő rendszer cserére több mint félmilliót költeni, inkább kiiktatja azt, és akkor 'le van a gond'.
A munkát a szokásos motordiagnosztika indította, majd a chiptuning során is alapvető lépés: az érkező motorbeállítás elemzése következett. Az autó gyári beállításon volt, így a rossz tuning okozta többlet kormolást kizártuk. 

A diagnosztika során láttuk, hogy a szűrő regenerálás utolsó időpontja kb. 5 ezer kilométerrel ezelőtt volt, így nem csoda, hogy teljesen eltömődött. Az autó tele volt ide vágó regenerálás gyakoriságra, részecskeszűrő telítettségre vonatkozó hibakódokkal, ahogy tegnap a Mercedes esetében is. Az átlag szerviz kb. eddig jut. Mélyebbre ásva a több mint 200 motorparaméter járó motor melletti vizsgálatával kizártuk az injektor és egyéb létfontosságú elem hibáját, viszont a szűrőfelügyelet egyik legfontosabb eleme a differenciál nyomás jeladó normálistól eltérő értéket mutatott. Ha valaki tudja mit keres, akkor 2 perc alatt lehet megtalálni, más esetben könnyű elsiklani fölötte, mivel a hibatárba hibabejegyzés nem készül.

A differenciál-nyomásérték eltérésének - amely az egész szűrő ügyet generálta - egyszerű oka volt: egy rávezető gumicső ki volt repedve. Ezt cseréltük, az autón a gyári diagnosztikai műszerrel indítottunk egy kényszer regenerálást, az autó rövid időn belül tökéletes lett, minden érték a normál tartományba állt, visszatért az erő.

Természetesen ha már itt volt, megfejeltük egy Rigotech Prémium Pro részecskeszűrő kímélő egyedi chiptuninggal, így zárult a több hónapja húzódó, 3 szervizt, részecskeszűrő tisztítást megjárt történet.

 

Megoldás a Mercinél

A korábbi sztori kapcsán "kisebb" bizalom ébredt a munkánkkal kapcsolatban. Amikor csak lehet (sőt azontúl is) a gyári környezetvédelmi rendszerek megtartását, javítását javasoljuk, nem preferáljuk a részecskeszűrő vagy EGR, Adblue végleges lekapcsolását. (Diagnosztikai / teszt jelleggel viszont a hiba felderítése céljából megfelelő feltételekkel elvégezzük ha kell.)

Megértettük János kérését, problémáját, de nem egyből a fúróval kell nekiállni ha részecskeszűrő hibát tapasztalunk és az EGR kiiktatás sem standard megoldás a kormolás csökkentésére. Szokásos diagnosztika, érkező motorbeállítás elemzése... fennálló részecskeszűrő hiba és légtömegmérő hiba. Utóbbi az izgalmas, mivel ha nincs korrekt légtömeg jel, akkor a környezetvédelmi rendszer is korlátozottan működik. Ennek első jele a kormos kipufogóvég ami látszik a képen is. A szűrő feltelik korommal, részben átjut rajta. 

Ellenőriztük a kábelköteget, csatlakozót, kipróbáltuk a korábbi "rossz" légtömegmérővel is, a kép szerinti "Faulty signal" hiba nem törölhető. A hiba törlési (és megelőző) eljárásokat nem ismertetem, viszont a lényeg: a Mercedes 'furcsán' oldotta meg az időszakos szervizek naplózását és szerviz visszaállítási követelményeket.

Már nem úgy van, mint a Ladás időkben, hogy otthon kicseréljük a légszűrőt... Sőt, még kevéssé felszerelt szakszerviz se cseréljen légszűrőt, gyári tudású motordiagnosztikai műszer (+képzett szakember) nélkül! - ide jutottunk... Más esetben a büntetés a környezetvédelmi rendszer leállása, vészfutás, akár a szűrőrendszer cseréje amely kb. 1 milliós nagyságrend!

 

 

 

légtömegmérő-dpf-hiba
dpf-regenerálás-folyamatban
részecskeszűrő-regenerálás-vezetés-közben

Kiiktatás helyett a szűrő rendbetétele

Miután a kiváltó okot kezeltük (légtömegmérő valószínűtlen jel hiba, ami nem azonos a hibás légtömegmérővel, így teljesen felesleges volt újat venni bele) következett a szűrő a regenerálása. Ez ilyen fokú eltömődés esetén már magától nem megy végbe, un. kényszerített regenerálást (forced regeneration) kell alkalmazni, amely gyári szintű diagnosztikai géppel indítható. Ilyenkor a részecskeszűrő tisztítás, kimosás elkerülhető, azt nem kell kiszerelni.

A regenerálás során menni kell az autóval és a szokásos regeneráláshoz hasonlóan többlet gázolaj bejuttatásával a betét felfűtésre kerül, a felhalmozódott korom elég benne, a szűrő szerencsés esetben kitisztul, visszanyeri majdnem a korábbi kapacitását, amely azért minden egyes regenerálás alkalmával esik, ezért van, hogy ez is egy 'fogyó eszköz', a tervezett élettartam lejárta után cserére szorul.

Jánost lebeszéltük a szűrő és EGR lekapcsolásáról, javítani tudtuk a gyári rendszert. Természetesen egy Rigotech PPro chiptuningot készítettünk, amellyel kis terhelések mellett óvhatja a szűrőt, padlón viszont brutálisan húz az ülésbe még ez az egy turbós gyárilag 'lebutított' motor is.

Ha hasonló problémád van, vagy csak szeretnél jó autódból tökéleteset 'varázsolni' kérj ajánlatot IDE kattintva.

Toyota, Mazda részecskeszűrő ügyekről ITT olvashatsz.

 

Toyota részecskeszűrő kiiktatás, tisztítás, csere? – drága lesz!?

Toyota részecskeszűrő kiiktatás, tisztítás, csere? - drága lesz!?

Egy nagyon drága eset és a lehetséges megoldása a Rigotech szekszárdi műhelyében

Szeretjük a Toyotát, de az ajánlatkérő úr kezd kiábrándulni…

Tisztelt Rigotech!

Korábban már fordultam Önhőz /Önökhőz egy lehetséges DPF kiiktatásról beszéltünk.
A helyezet azóta egy picit megváltozott. Az Önök által adott ár közel 200 Ft és az eredeti részecske szűrő 220 +munka díj miatt inkább a „hivatalos” verziót választottam. Ezzel azt gondoltam le is zártam a témát de nem. Es most  össze is vagyok zavarodva mert azt látom hogy a hivatalos Toyota szervizes is csak találgat.

Történet röviden.
motor hibakód - részecskeszűrő eltömődve – Ekkor jelentkeztem Önöknél -
Részecskeszűrő ki lett cserélve, gyári eredeti számlával garanciával .
Ekkor kezdődött a füstölés, mindig de fölég akkor mikor bemelegszik a motor.
Szerelő megnézi persze egy hét után, ja, vmi furat tejesen el volt tömődve - mondja "kifurta" - most jó lesz.
A hiba továbbra is fennáll.

Azt mondja 2 vagy három hét urán , hogy a 5. injektor lesz !!
Szerzett egy használtat azzal biztos jó lesz, hát nem.... ugyanúgy fűstől.
Elviszem egy másik szervizbe, szerintük biztos hogy az injektorok....

3 injektor cserélve  – (eredeti , számlával - no comment. )
Fogyasztás jobb lett de továbbra is füstöl.
Visszaviszem a Toyotához, újabb pár hét tökölés... szerinte a oxigén szonda lesz rossz... de nem
aztán boldogan felhív meg van hiba... nem a szonda hanem nyomás szenzor halt meg.
Nyugodjak meg, csak 200eFt de tud szerezni használtat... hát nem tudott.
Szereztem egyet külföldről, beszerelem és

tádááááám ugyanaz a hiba mint az elején - P2453 vagy valami ilyesmi.
Itt tartunk most, hibakód és számítógép korlátozza motort..
Egy műszaki nem Toyotás szakember szoftveresen átnézte a motort szerinte a valaki korábban belenyúlt
a vezérlésbe - a vezérlő szoftverbe, valahogy megpróbálták kiiktatni DPF és
a most, az eredeti szűrő meg teljesen megzavarja a hekkelt vezérlőt,
ezért akarja az ötödik injektor folyamatosan regenerálni a szűrőt.
Szerinte újra kellene ez egész programot telepíteni…
Úgy tudom Toyota szerviz nem tud teljes szoftver visszaállítást végezni.
és azt is hallottam, hogy a teljes szoftveres újratelepítés nem is veszélytelen
mert a motorvezérlő ilyen esetekben képes teljesen lezárni magát.
Múltkor láttam a videójukat, hogy már  Toyota és Lexus modelleknél is tudnak
motor optimalizálást  végezni  - gondolom ekkor teljesen át írják a szofvert -
ezért gondoltam, hogy talán az én bajomra is tudnak valami megoldást.
Ön ez előbbiek tükrében, hogy látja ?

üdvözlettel

S.J.

 

Kedves J.,

köszönjük újbóli megkeresését és az információkat. Műszaki szakértést nehéz ilyen formán végezni, de szeretnék segíteni.

A probléma valóban többrétű lehet, az érintett egységek:

  • injektorok
  • üzemanyag nyomás- és mennyiség szabályzó
  • rail nyomás szenzor
  • hőmérséklet jeladók
  • injektor
  • DPF nyomáskülönbség jeladó
  • vezérlőegység elektronikus probléma
  • vezérlőegység szoftveres probléma
  • egr szelep
  • egyéb

Ezek egy része már kizárásra került, de vannak még nyitott kérdések, amelyeket nagy vonalakban így lehetne kizárni:

A márkaszerviz frissítse le a vezérlőt, vagy akár mi is meg tudjuk csinálni. (Mi garanciát adunk arra, hogy a vezérlő túléli a frissítést)

1 forintos trükk, de azzal kellett volna kezdeni, hogy lehúzzák az 5. injektor csatlakozóját, így ha elmarad a füst, akkor biztosan nem injektor gond. Ha továbbra is füstöl, akkor lehetséges, hogy átereszt, így cserére szorul. (korábban ez sokat segített volna)

A Toyota márkaszerviz mérési értékblokkban tájékozódhat róla, hogy ami a részecskeszűrő hőmérséklete, ellennyomása, telítettsége, a szűrő regenerálás állapota. Ha a regenerálás aktív, akár indokolt is lehet a füst. Ha a regenerálás nem aktív, akkor szoftveres vagy szerkezeti hiba van.

Találkoztunk hasonló esetekkel, ahol gyakran az utángyártott részecskeszűrő okozta a problémát, ugyanis ezeknek a gyáritól eltérő tulajdonságai vannak. Nem véletlen az, hogy a gyári Toyota részecskeszűrő 750.000 forintba kerül. Az említett összegért kizártnak tartom, hogy Ön gyári betétet kapott.

Figyelembe véve az eddigi bosszúságát és igen magas összegű ráfordítását és azt a tényt, hogy az autó még mindig nem jó, igazolódni látszik, hogy a korábban ajánlott átfogó részecskeszűrő diagnosztikánk, valamint a teszt jellegű dpf szűrő lekapcsolásunk nem a legdrágább megoldás.  

Így emaiben ennyit tudok segíteni, továbbra is javaslom, ha a probléma nem hárul el, jöjjön el a szekszárdi műhelyünkbe, és pontot teszünk az ügy végére, de legalábbis biztosan behatároljuk a problémát.

András kollégám tud segíteni az időponttal kapcsolatban, itt elérhető: 20/453 52xx.

 

Üdvözlettel:

Richárd

Opel Insignia chiptuning 2.0D 110LE és 160LE

Opel Insignia chiptuning 2.0CDTI 110LE és 160LE

Mik a biztonságos lehetőségek?

Egy leendő ügyfelünk levelére válaszoltam, és ha Opel Insignia chiptuning ügyben kutatsz, ez Neked is hasznos lesz.

Üdv Csaba,

köszönöm jelentkezését és örülök, hogy megfelelő színvonalúnak értékeli munkánkat. Lent válaszolok a sorai között, üdv Richárd

Tisztelt Uram kedves Richárd !
Le a kalappal a szaktudásod előtt (külön dicséret a marketingért)
Végig olvastam az összes küldött anyagot,meggyőző és hiteles számomra.
Köszönöm.Van pár kérdésem:

Opel Insignia korábbi modellről azt írja az összes elérhető forrás,hogy a motorok lóerőtől függetlenül teljesen megegyeznek szerkezeti kialakítást tekintve. Autósboltos ismerős szerint az erőátviteli részekben sincs különbség, beleértve a fékeket is. Az én fehér bálnám 110 lóerős ha a vezérlés kivételével minden egyezik miért nem ajánlott belőle 160LE plusz 20 %-os autót faragni?? (chiptuning árajánlatukban ennél kisebb értékek szerepelnek)

Nálunk közel tízezer autót kell ismerni a szoftverét, beállításait illetően. Mechanikailag nem vizsgálunk minden típust és nem is hagyatkozunk mások „valószínű hogy minden azonos” információjára. Leginkább a hosszú távú biztonságos, mégis erős és a fogyasztást is csökkentő beállításokra törekszünk.

Ennél a kivitelnél valószínűsítem, hogy valóban minden azonos, így az átlagosnál nagyobb tartalék van.

Több chiptuning cég ajánl 90 lóerő többletet 140NM növekedés kíséretében erre a motorra a fenti okra hivatkozva. Kérésre mi is meg tudjuk ezt csinálni, ugyanakkor ez szerintem nem indokolt és amennyiben fontos az élettartam nem javasolt.

Vannak ennek a motornak típushibái, ide értve a kenési rendszerét (főtengely csapágy hiba) és porlasztóit. Ezért is vékony jég amit egyes versenytársak bevállalnak a növelés tekintetében.

Ez inkább csak elméleti kérdés mert nekem igazán nincs szükségem egy ekkora ménesre..ami sokkal jobban érdekel az a fogyasztás optimalizálás. A vezetési stílusom dinamikus de a hazai viszonyok,távolságok miatt nem erőltetem a sietést kapkodást,gyakorlatilag. 2200 fölé nem pörgetem a masinát,kivétel a nem túl gyakori autópálya igénybevétel.

A fogyasztással viszont nem vagyok kibékülve,dacára a szerintem kíméletes vezetési módnak,még hosszabb utakon is soknak találom. Tudom,hogy nehéz kaszni stb. Van a háznál egy 1.5 dci Renault azonos feltételek mellett 2 literrel többet eszik az OPEL..nos ezt soknak tartom.

A kérdés,hogy a finomhangolás, optimalizálás (figyelembe véve az alacsony fordulaton történő használatot) segítene-e lefaragni a 2 literből annyit amiért érdemes Szekszárdig mennem.

A többletfogyasztás egyik jelentős összetevője a környezetvédelmi rendszer (részecskeszűrő, DPF) működtetése, ami jelentős üzemanyagot visz ez. Ha sok a városi használat, akkor ez jelentős tényező.

Kérésére tudunk kifejezetten olyan beállítást készíteni, ami óvja a részecskeszűrőt DPF-et  (csökkenti a korom termelést, így kevesebbet kell regenerálni a szűrőt az autónak, kevesebb gázolaj ráfordítással) csökkenti a fogyasztást, s emellett javítja az autó nyomatékát az Ön elvárásai szerint, amelyről a személyes interjún fogunk beszélni.

Általában ennél az Insignia modellnél 0,5-1 literes fogyasztás csökkenésről számolnak be ügyfeleink. – amellett, hogy egy sokkal dinamikusabb, biztonságosabb autót vezetnek.

 

Opel-insignia-chiptunig-cdti

Opel Insignia 2.0CDTI chiptuning referencia videók

"Nekem egyszer már hozzányúltak... dinamikus volt, de bizonyos sebességeknél berángatott, letiltott a motor. - ilyenkor az ember ott ragad a pályán... probléma volt. Nem olcsó a trailer, hogy levigyenek a pályáról. Azért kerestelek meg titeket, hogy ezt tudjuk orvosolni!"

"A remegés teljesen elmúlt, a letiltás nem jelentkezik... Köszönöm!"

Nagyon jól felébredt az Insignia, a mosoly sokat elárul...

Opel Insignia 2.0 CDTI 160LE "Abszolút nagyon jó" Chiptuning referencia videó

Ha hasznols volt ez a cikk, köszönöm ha nyomsz egy Lájkot és csatlakozol a FB oldalunkhoz.

Sok klassz dolog csak a FB-ra kerül fel, és értesítéseket is ott küldünk többnyire. Facebook doboz alul, köszi!  😉
 

BMW 530D miért füstöl? – újratuning és javítás infó

Chiputning hiba vagy letérdelt valami?

Érdekes eset egy füstölő tuningolt BMW 530D E39 autóval kapcsolatban

Megérkezett a BMW.  Az autó a legkisebb gázadásra is olyan agresszíven kormol az érkező beállítással, hogy eltűnik mögötte a kétsávos út… „Hogy kezdődött?”  Az autót egy pesti srác chiptuningolta régebben (szakmai körben: turbó killer, szlogen: „a füst az erő jele” szóval a ’gyorsulási versenyes…’) Az autó jól ment, a kormolás erőteljesebb lett a tuning után, de nem volt ennyire vészes. Az autó hónapokig futott a tuning beállítással.

Aztán, mellékhatások jelentkeztek. Füstölés, valamint ha üresben felpörgette a motort, a fordulat visszaesésekor a motor rángatni kezdett, nem volt egyenletes. Szerviz turbóproblémát állapított meg, ez közel 200.000 forintért cserére került. Nem a leggagyibb, de nem is gyári turbó került fel. A probléma nem szűnt meg, a szerviz emellett a „csekély” javítási költség mellett benyelte a régi turbót is (le kellett adni…), így nincs visszalépési lehetőség.

Ezt követően az injektorok kerültek bemérésre, ’elvileg jók’.  Bár semmilyen papírt nem kapott Gergő (így továbbra is kérdéses a valós állapotuk). A hibák (füstölés, rángatás) még mindig fennállnak. Ekkor a szerelő kapcsolatba lépett egy másik chiptuningossal (ez nem nagy kihívás mostanában, hiszen mindenki szakértő és specialista) aki módosított a korábbi „gyorsulási verseny nyertes” beállításán, így a rángatás megszűnt, az erős füstölés nem.

bmw-turbo-hiba-ár

Gergő átvette az autót, és beletörődött, hogy ez ilyen. Végül is „pályán menettempónál nem annyira zavaró már…” –saját elmondása szerint. Nézd meg a fenti videót! – szerinted?

 A Rigotech Chiptuning szokásos munkamenete szerint motordiagnosztikával kezdtünk, majd néhány alapvető mechanikai szemrevételezés következett: (motorolaj szint, csövek, csatlakozók vizsgálata).

A diagnosztika során kiderült, hogy az EGR szelep le van zárva diagnosztikai céllal, valamint a kép szerinti turbó szabályozási hiba és egy üzemanyagrendszer hiba van jelen.

Következő kihívás egy gyári, eredeti beállítás keresése/készítése volt, hogy kizárjuk a szoftveres hibalehetőséget. Bmw-re jellemző, hogy azonos szoftverszám alatt nagyon sok alverzió létezik, maga a gyár is rengeteget variál a beállításon. Csak ehhez a régi Bosch rendszerhez, ehhez a motorhoz és teljesítmény besoroláshoz közel százféle gyári verzió létezik.

Ezért is kiemelten fontos, hogy ha chiptuning kell, akárhol is csináltatod meg, a tuningcég átadja neked az autó eredeti beállítását. Nálunk ez teljesen alap, hiszen ez az autód tartozéka, a te tulajdonod.

A videóból kiderül, hogyan változik a füst a gyári visszaállítás után.

Ezen a ponton lett biztos, hogy az autónak fennálló mechanikai hibája van. Így ugyan működik, de sem a fogyasztás, sem a menetdinamika, erő, nyomaték és főkent az emisszió – füstölés, környezetvédelmi értékek - nincs a vállalható keretek között.

Az ilyen esetekben mielőbb kezelni kell a fennálló hibát. Néha van mód a tünetek szoftveres enyhítésére, de optimális megoldás csak hibátlan mechanika mellett várható.

A videón látható, hogy az első teszt beállítással is jelentősen csökkent a füstölés még a gyári beállításhoz képest is, ugyanakkor nagyon távol áll a tökéletestől. Ezt egy további egyedi beállítás követte, ami tovább javított a helyzeten. (beleszaladtunk az estébe, videó nem készült). A füstölés még inkább mérséklődött, az erő és dinamika csökkenése nélkül.

 A nap végére arra jutottunk, hogy rossz az utángyártott turbó mechanikai beállítása, de nem zártuk ki az üzemanyagrendszer hibalehetőségeit sem, különös tekintettel a rail nyomás szenzorra és porlasztókra.

Házi feladatként ezek ellenőrzését adtuk.

 

Ha bármilyen hasonló (vélhetőleg beállítással, tuninggal kapcsolatos) hibajelenségek keserítik a te életed is, akkor keress bátran és kérd az állapotfelmérés-diagnosztika-tuning szakértés szolgáltatásunkat és segítünk!

 

Kérlek, telefonon ne érdeklődj, mert már az ajánlatadáshoz is viszonylag sok adatra van szükség, így inkább használd az ajánlatkérő rendszerünk, itt az utolsó "egyéb" kérdésnél tudod részletezni az autód jelenségeit, kérésedet..

Természetesen, ha a nyári melegben erősen gyengül az autód a klíma használatától, vagy simán csak átülnél egy sokkal dinamikusabb, erősebb autóba akkor is keress bátran!

Ajánlatot itt tudsz kérni, add meg az adatokat most!