Bmw chiptuning – ahogyan egyes idióták látják, és ahogyan én…

Bmw chiptuning - ahogyan egyes idióták látják, és ahogyan én…

Avagy: BMW feeling és BMW chiptuningot hogyan, és hogyan ne ....

Bevezető helyett

Nagy Csaba, Rigotech Siófok: Már jó ideje készülök ezt a cikket megírni, de eddig csak húztam, halasztottam a dolgot vegyes érzelmekkel fűtve, látván sok idióta „munkáját” a chiptuning „szakmában”.

Az indulatos cím, és szóhasználat nem véletlen. Megérne egy külön cikket a magyar chiptuning ’piac’ de hadd ragadjak le ebben a cikkben az általam tisztelt és nagyra tartott márkánál, és annak hangolásánál.

Aki ismer, vagy járt már nálam az tudja, hogy bár minden típust szívesen látok, hangolok, de a szívem csücske a Bmw. Bmw-s vagyok kb. 15 éve. Hidd el, tudom, mit keres valaki ebben a szegmensben ha chiptuningot szeretne az autójára. Maga az autómárka, és annak tulajdonosai is megosztják a közvéleményt jó ideje.

bmw-325d-197le-chiptuning
bmw-motor-tuning
bmw-vezérműlánc-olaj

Bmw mint márka, mint technológia

A Bmw mindig egy lépéssel a többi autógyár előtt járt technikai megoldásait, újításait tekintve mind a benzines erőforrások tekintetében, mind a diesel motorok tekintetében. A megbízhatóságát tekintve vannak pozitív, és sajnos negatív vélemények, tapasztalatok, ez is vitathatatlan.

Mitől lesz megbízható, vagy éppen pénztemető egy Bmw? Hát Tőled, és a „szakértőktől” kedves barátom!

Kevesen tehetik meg, hogy 0 km-rel, újonnan vásárolhassák meg a kiválasztott modellt, és annak új korától mindent megadhassanak, így biztosítva az autó állapotmegőrzését, műszaki megbízhatóságát. (Javaslat: felejtsd el a gyári márkaszerviz által meghatározott 25-30e km-s olajcsere periódust, de azonnal…)

Mire jó a 30e km-es olajcsere periódus? Hát arra, hogy a garanciaidőt simán kibírja gond, vagy meghibásodás nélkül, de annak lejárta után garantáltan a gatyádat rá fogod költeni…, és ez nem vicc, hanem a fogyasztói társadalom! Aki laikus, örül a 30e km-es ajánlásnak, hiszen örül, hogy a szervizköltség így mennyivel kedvezőbb. Mire belegurul az a kb. 150e km, addigra meg úgy is lecseréli. Itt jön az új tulaj, az Ő kanosszajárása, majd a sárdobálás a márkára, és a véget nem érő kiadások tömkelege. (Nem beszélve a megtekert kilométerórákról...)

Ha jót akarsz magadnak és az autódnak, akkor 10e km után olajcsere! Ha az olajcserék többlet költségét összevetíted egy turbó-, vagy főtengely csapágysor, rossz esetben főtengely árával, akkor kitűnő megtérülést fog hozni a 10e-s olajcsere periódus, ezt garantálom.

Ugyanez a helyzet a használt autók tekintetében is. Ha rendesen megnézed, mit készülsz megvenni, nem spórolsz az első (megvétel utáni) nagyszervizen, akkor nem fognak kínos meglepetések érni.

Vannak motor típusok, amit biztosan nem vennék meg hiába Bmw. – lásd majd egy későbbi cikkben
Nem azzal van a gond, hogy nem jó motor (pl N47), hanem arról, hogy ha 150e km környékén nem szedeted szét, és cserélteted ki a fél motort, akkor Te is azok közé fogsz tartozni, akik köpködni fogják a márkát, és a közelébe sem mennek többet. Biztosan hallottál a vezérmű lánc problémákról, vagy a kiégő F szériáról. Ezek persze megelőzhetőek, ha az anyagi részét képes vagy finanszírozni.

Én 15 éve Bmw-t hajtok, de soha nem hagyott cserben egyik sem. Egyrészt tudatosan választom ki, hogy mit veszek meg, másrészt megadom neki, ami jár.

Bmw tulajokról, meg az Őket ekéző autós társaikról

Három féle ember vesz Bmw-t. Vannak, akik a márka, az általa biztosított vezetési élményért, és azért az érzésért, amit egy jó Bmw nyújt. Én ide sorolnám magamat is, aki ezért választja ezt a márkát, az tudja hol az index, és még használni is tudja, nem tér el a többi autónál megszokottaktól semmiben. Meg tud állni a zebra előtt, nem távolság jelzőnek használja a reflektort, vagy kürtöt, és nem jön Veled szemben egy kanyar közepén. Van, aki presztízsből választja ezt a szegmens-t, mert a társadalmi szintje elvárja, Ők a 0km-es vásárlók, márkaszervizes ügyfelek, kultúrájukat tekintve Ők is ismerik a kresz-t, és autós íratlan etikai kódexet. Aztán vannak azok, akik villogásból veszik meg ezt az autót, pénzük nincs ugyan sem rendben tartani, sem szervizelni, ezért kiélvezik azt a pár 10e km-t amíg nem esik szét alattuk a vas, így nincs idejük indexelni, nincs idő zebrával, gyalogossal, busszal foglalkozni, és mivel elég kopottak már a fékek, előznek ha kell ha nem. Azért nekik is jut arra, hogy egy tuti chiptuningot írassanak rá 30-40e ft-ért a haver haverjának a szomszédjánál, vagy a magukat Bmw specialistának hirdetett idiótáknál. Ugye milyen jó, hogy azért mégis költenek az autóra, de most tényleg!

Te kiteszed?

bmw-specialista
bmw-x5-xdrive40d3000de70-306ps-2010-chiptuning
stop-klon-clone-kess-ecm.JPG
bmw-dpf-füst-profi

BMW chiptuning módszerek, hozzáállás, folyamat

Szerencsésnek tartom magam, mert azzal foglalkozom, amit szeretek, amihez értek. A többi márka között a Bmw mindig is kiemelt volt nálam, de ettől még minden egyes autóba bele teszem a szívem, lelkem. Büszke vagyok rá, hogy a Rigotech Chiptuning partnereként komoly részt vállalok a BMW beállítások készítésében, tesztelésében, fejlesztésében.

Az elmúlt években, közeli hónapokban is szép számmal jöttek a Bmw-s márkatársak, hogy készítsünk Nekik egy egyedi beállítást, vagy éppen javítsuk ki az autón futó rossz tuningot, ami tönkre teszi a vezetési élményt, nem beszélve a műszaki meghibásodásokról, azok költségeiről, amit okozni tudnak, vagy éppen a szűnni nem akaró füstről, vagy állandóan elduguló dpf szűrőkről nem is beszélve. Egyre többen jönnek ide a Siófoki Rigotech chiptuning műhelybe Bmw chiptuningra ügyfeleink ajánlására, ismeretségi körükben, vagy Bmw-s fórumokon ajánlva minket. Sok márkatárs élvezheti már a Rigotech Siófok egyedi beállításait, vagy oldottuk meg a rossz tuning, dpf lekapcsolás okozta problémáikat, így jó szívvel ajánlják a Siófoki műhelyt egymás közt a márkatársak. Ne hidd el, hogy az normális, ha 2 havonta új turbó kell, bár biztos van olyan, aki ezt elhiszi, és olyan is, aki ezt megpróbálja elhitetni, mert hát Ő „Bmw specialista, profi chiptuningos”… Ugye milyen mákod van, hogy találtál egy ilyet…! Ne viccelj, Te benyalod ezt a hülye dumát, de most tényleg!!?? Ébredj fel, és járd körbe a kérdést, mielőtt késő lesz, inkább ezt javaslom!

Ügyfelek beszámolói alapján elég nagy területet fednek le az olyan idióták, akik magukat „profi chiptuningosnak”, vagy  „Bmw specialistának” vallják, és ezt fennhangon hirdetik is a Facebook-on, egyéb fórumokon, mert hát máshol nem teheti, mivel feketén űzi az ipart… Hát kíváncsiságból megnéztem párat, és nem tudtam eldönteni hogy sírjak vagy röhögjek…

Vannak ám referenciáik is jó nagy számmal, nézd meg figyelmesen! Jó esetben 1-2 éve működő magas szintű technológiát nem nélkülöző Kínai klón chiptuning eszközökkel (még a fényképet is kiteszi az illegális eszközről.. ), és tört szoftverekkel dolgozó „specialistáink” rendelkeznek akár több ezer követővel, like-al, csupa dicsérő „hiteles” kommenttel. Na ne már, ennek az olcsó marketingnek tényleg képes lennél bedőlni?? Nézd már meg a számokon felül, hogy  kik is a kommentelők, követők! Csupa 20-on éves kiscsaj, a csajának a barátnői, és az azok barátnői, és rokonai, és így tovább…, vicc!

Tényleg van olyan hülye ezt aki elhiszi, hogy csak az ott látottak közül példának felhozzam, egy BMW E46 3.0d-ből büntetlenül ki lehet a gyári 204Le helyett hozni 350Le-t !!?? De sorolhatnám elég hosszan ezeket a remek specifikációkat, széles a repertoár. Senkit nem szeretnék még véletlenül sem megsérteni, de ki az a barom, aki ezt benyalja…!? Nem csoda hogy ennyi füstöt okádó, dugattyút átégető, turbót 2 havonta megevő, hajtókart eltörő Bmw-ről lehet hallani, a hiba statisztikák szerint bizony dolgoznak a „Bmw specialista profi chiptunerek”.

… azt mondták mégsem tudnak segíteni és itt hagytak…

Egy nagyon jó példát hadd osszak meg veletek, és sajnos ugye nevet nem „illik” ilyenkor mellé tenni, bár szívesen megosztanék egy névsort, hogy kiket kerülj el messzire.  Nyáron egyik vasárnap délelőtt a 2,5 éves kisfiammal autózunk, és élveztük a sor6 duruzsolását, amikor megcsörren a telefon… Szia, xy vagyok, és van egy kis probléma. Szia, hát épp vasárnap van, de figyelek, hátha tudok segíteni. Tökölön vagyok gyorsulási versenyen egy 535d-vel, ami már tuningolt, de itt voltak az xxx chiptuningosok, tudod, Ők „Bmw specialisták”, és felajánlották, hogy van egy tuti beállításuk az ilyen autóra, feltolják rá nem sokért, és akkor tuti nyerő leszel. Na most az van, hogy obd-n megpróbálták, aztán azóta nem indul el a kocsi…, azt mondták semmi gond, mindjárt kikapják az vezérlőt, kinyitják, és feltolják rá úgy. Sajnos ez sem jött össze, és most nem tudom mit csináljak, mert azt mondták mégsem tudnak segíteni és itt hagytak…

Ugye milyen klassz, ilyen egyszerű az egész!! Van egy tuti beállítás az adott típusra, olcsón megszámítják, és Te vagy a király!! De most komolyan, hogy lehettél ekkora fácán!? Az autót tréler elvitte a legközelebbi Bmw márkaszervizbe, és gyári géppel lefrissítették másnap… Mákja volt a jóhiszemű tulajnak, hogy nem kellett új vezérlő bele…
Komolyan mondom, hogy nem cikket, de kis túlzással könyvet lehetne írni a hasonló esetekről.

Letölt a nagy tudású chiptuning „szakember” egy tört módosító szoftvert (crack-elt ECM, Winols, Map3d), nem baj, hogy nem ér semmit. A program a felét sem mutatja a valóban hatékony beállítás készítéséhez szükséges adatoknak, de vannak benne táblázatok, érthetetlen számok, ja, és szép színes is, na ez már valami, ilyenkor már izgalomba is jön, ezt megcsíptem, k*urva jó lesz…” - gondolja Ő.  „Ez nem tudom mi, ezt meghúzom fullba 25%-al, ezt 60%-al, ezt csak 30-cal” és wow, késsz is egy szörnyszülött idióta módosítás… Szinte minden napra jut egy szomorú ügyfél, szétesett autó, amiről ilyen torz beállítást mentünk, és az autót visszaállítjuk gyárira, vagy kap egy valóban szekértelemmel elkészített, örömteli, tartós motort, turbót garantáló beállítást.

A kész chiptuning fájlok, tartalmak szakértelem nélküli felhasználása is zsákutca. Látszik, hogy profi, 20 perc volt az egész, nagyon ügyes a csávó, látszik, hogy a kis újában van az egész. Nem is tudom, hogy akik több órát mondanak egy beállításra azok mit tudnak ennyit tökölni…, ez egy zseni, de tényleg!

bmw-szerviz-jel-dpf-hiba
alientech-ecm-titanium-tört-crack-full
bmw-530xd-235le-chiptuning
bmw-116i-115le-chiptuning
bmw-318i-20ie90-129ps-2006

BMW chiptuning a siófoki Rigotechnél, vagy a központban – ellenpéldaként

Megérkezel a megbeszélt időpontra. Megyünk együtt egy teszt kört, ha megengeded, én vezetnék. Itt már sok minden ki fog derülni az autódról, annak állapotáról, vagy hogy járt-e már az autód egy ilyen specialistánál agymosáson. A tesztkör előtt és alatt motordiagnosztikát (logot) csinálunk, (log: élő menetadatok naplózása, rögzítése, későbbi elemzés céljából). Megbeszéljük ha bármilyen műszaki kérdés, vagy teendő van az autóval. Ha a chiptuningot, optimalizálást befolyásoló műszaki hibát találtunk, dönthetsz: megállunk egy diagnosztikánál, vagy megbeszéljük mi a gond, és elkészítjük a tuningot, majd javíttatod. Az eredményt később véglegesítjük, ha tökéletes az autód a javítást követően.

Ha minden ok, letöltöm az autó gyári beállítását a vezérlőből, átbeszéljük hogy mit szeretnénk az autóval kapcsolatosan elérni, ebből mi az ami reális, ami nem jár élettartam károsodással, és nem fog semmi gondot okozni (csak előre szólok, nem lesz 204Le-ből 350). Ezek után minden esetben ellenőrizzük, hogy a letöltött beállítás eredeti, vagy már valaki „foglalkozott” vele. Ha eredeti, akkor indulhat a beállítás elkészítése a kéréseid szerint, ha már módosított, akkor megnézzük mit csináltak vele, megtartható, vagy új beállítást javaslunk.

Nem olyan rég volt itt egy BMW E60 3.0xd, szívesen leírnám hol készült a beállítása, a szaki szintén „Bmw specialista” saját bevallása, és a hirdetései szerint. Na az Ő munkái közül már jó néhány megfordult nálam, csak úgy tudnám jellemezni, hogy ez mi, ugye csak vicc…!? Tuti tuning, és dpf lekapcsolás… A fenti szisztémát követve: „ide 60%, oda 30, amoda, 25, azt nem tom mi, ez jó így, az meg nem kell, és kész, ja hadd fusson le a xxx nevű szoftver (töröljön bele fontos mezőkbe, mindenféle kontroll nélkül…), kapcsoljuk le a DPF-et, és kurva nagyot alkottam már megint” - gondolta Ő…

Na ebből az lett, hogy az autó kormolt, felment a fogyasztás, hullámzott a teljesítmény leadás, a váltó rántott, olyan hibakódok jöttek elő, amik előtte sosem voltak, és zéró lett a Bmw-s feeling, de a szaki állította, hogy „figyu, a beállítás tuti ok, más gond lesz”.

Egy hosszas telefonos egyeztetést követően eljött Siófokra az autó, és már a tesztkörön érezni lehetett a zsenialitás felső kategóriáját, hát ezt tényleg megcsípte az idióta, de sajnos elmérgedt a csípés…

A folytatás, mert nem egyedi eset…

Hasonlóképp egy BMW 535d járt ugyan ennél a vérprofinál (ez csak utólag derült ki), mikor az autót frissen vásárló tulaj a tesztkör után felhívta az eladót, hogy azt mondja a srác, hogy ez már nem gyári. Korrekt ugye hogy utólag  derül ez csak ki… Na mindegy, diagnosztika, töltsük le, nézzük át… Fél óra múlva megvan a komplett diagnózis, az autó súlyos agykárosodást szenvedett a szakértő kezei által, de még maradandó következmény nélkül helyrehozható. Mi legyen…? Pár perc csend következett…, majd megkérdi a tulaj, Te mit javasolsz. Elmondtam, hogy az autó idióta módon túl van húzva, nem csoda hogy kis gázra ki akar alólad futni, és minden fokozatnál ránt a váltó, emellett nagyon hiányos, amatőr munka. Sokat beszéltünk a diag, és teszt kör alatt a Bmw-ről, típushibákról, jó tanácsokról. Mivel láttam, hogy tanácstalan az új tulaj, megkérdeztem Tőle, hogy megtisztelne-e azzal, hogy megengedi, hogy egy olyan beállítást készítsek az autóra, mintha az a sajátom lenne. Boldogan elfogadta az ajánlatot. Kb 1,5-2 óra alatt lett kész, első lépésben gyárira vissza állítottam a szoftvert. (A Bmw rengeteg alverziót használ a javítások, frissítések miatt, ezért a 100% egyező gyári beállítást ez esetben nem találtam egyik előfizetős hivatalos adatbázisban sem, így ezt el kellett készíteni – más referencia adatok alapján.) Majd egy precíz, korrekt egyedi beállítást készítettem rá. Amikor kijöttem a dolgozó szobából, a srác viccesen mondta, hogy épp fel akart ébreszteni, mert biztos elaludtam, hogy ilyen sokáig tartott, mondván ez már sokadik autója amit chippeltet, de eddig mindenhol kb. 30perc volt az egész. Hiába, azok vérprofik voltak mondtam, és most pont miattuk vagy itt…

A tesztkörön széles vigyor, gyönyörű egyenletes teljesítmény, és a gázpedálnak ismét van funkciója, nem csak 0, vagy 100% állása. Jéé, nem ránt a váltó, de fura, milyen szépen vált, basszus, gázt adok, és megindul, nem fulladozik, nem hullámzik…, egyenletes mint egy villanymotor.

bmw-engine-malfunction
Bmw-chiptuning-M3-x5-x6

Kattints a képre, add meg az autód adatait és megírom, mik a lehetőségek!

Chiptuning marketing helyett – a zárógondolat

Ha szereted az autód, ha nem akarsz folyton szívni egy szar tuning miatt, akkor ajánlom, hogy járd jól körbe a témát mielőtt döntesz arról, hogy kinek engeded meg hogy hozzányúljon a szeretett géphez!

És figyelj, most jön az önmarketing, hogy csak mi, csak ide… de nem. Az országban van más is aki ért jelen esetben a Bmw-khez, de nagyjából 3-4 műhely az aki tudja is mit miért csinál, kiszámolja a szükséges növekményeket, hogy füst és élettartam romlás nélkül élvezhesd az autód. Gyors fejszámolással: ez nem egyenlő a több mint 200 lehetőséggel, ahol szembejön egy profi chiptuning ajánlat.

Te döntesz: egyszer fizetsz egy lehet, hogy magasabb összeget egy korrekt, tudás alapú beállításért, vagy inkább maradsz az okos tojások körében és megfelel a tippelés-alapú oroszrulett-beállítás. Ők is szívesen látnak, olcsón megszámítják gyorsan ’kész lesz’. Végül majd a BMW márkaszervizben, vagy olyan helyen ahol egyáltalán van lehetőség a beállítás korrekciójára vezérlőegység csere nélkül, biztosan kifizeted a különbözet többszörösét.

Ha szereted az autód és egyetértesz velem abban, hogy fél áron nem lehet azonosan jó minőségű szolgáltatást, tuningot kapni akkor kérj ajánlatot nálunk. Gyere el a Siófoki műhelybe, és személyesen megbeszéljük, milyen beállítást szeretnél, vagy milyen problémára keresel megoldást. Engem elérsz utána is telefonon ha elköszöntünk, sok olyan ügyfélből lett baráttal gazdagodtam, akik azóta is megtisztelnek a bizalmukkal, és ha technikai segítség kell, engem kérdeznek első sorban. Természetesen szívesen látnak bármely Rigotech chiptuning műhelyben, ahol azonos minőségű szolgáltatást garantálunk.

Köszönöm, hogy megtiszteltél figyelmeddel!

Nagy Csaba (Rigotech Chiptuning Siófok, 2017. december)

Alul kommentbe írd be a véleményed, saját tapasztalatod!

(Ha alul a következő cikket látod -nincs komment lehetőség- akkor most a blog oldalon vagy, nem a konkrét cikkben. Kattints IDE, gördíts le!)
Köszönjük a FB lájkot, megosztást!

Részecskeszűrő kiiktatás …

Részecskeszűrő kiiktatás helyett megmentettük!

Ezért lenne fontos, hogy a szervizek értsék a részecskeszűrő- és más modern rendszerek működését

Hogyan lehet 2 óra alatt 150 ezret bukni, vagy egy milliót spórolni?

János majdnem megszívta. Másodszor is!

"Nem érdekel, mit csináltok az autóval, oldjátok meg, mert a szervizben nem jutnak előrébb, 150 ezerért vettem bele gyári légtömegmérőt mert arra panaszkodott, de nem javult, alig értem ide. Iktassátok ki a részecskeszűrőt, kapcsoljátok le az EGR-t és szeretnék egy erős chiptuningot, mert ha itt sem oldódik meg, felgyújtom!"

Ez a Mercedes C200 136 lovas CDI (Blue) egy fiatal, 2012-es autó 183e kilométerrel. A műszerfal világít mint a karácsonyfa, Szerbiából a közel 200 km-t vészprogramban vánszorogva tette meg a szekszárdi műhelyünkig, tulajdonosa ismét javulást és megoldást remélve tőlünk.

Kb. egy éve János pont ugyanígy érkezett az akkori Renault Laguna 20dci 175 lovas autójával, amelynél szintén fennálló vészüzem (csökkentett teljesítményű mód), hibalámpák, és egy elhúzódó történet volt az előzmény.

János műszaki ember, jó autói vannak, megadja nekik amit kell, legjobb tudása szerint szervizelteti őket, mégis teljes tanácstalanságban érkezett több autószervizt is megjárva.

mercedes-reszecskeszuro-kiiktatas-tisztitas
mercedes-reszecskeszuro-regenerálás-probléma

“Ha ti sem tudjátok megcsinálni, FELGYÚJTOM!”

Már a korábbi esetnél az interneten kutatva arra jutott a tulajdonos, hogy szabály ide vagy oda, de nem fog a Laguna részecskeszűrő rendszer cserére több mint félmilliót költeni, inkább kiiktatja azt, és akkor 'le van a gond'.
A munkát a szokásos motordiagnosztika indította, majd a chiptuning során is alapvető lépés: az érkező motorbeállítás elemzése következett. Az autó gyári beállításon volt, így a rossz tuning okozta többlet kormolást kizártuk. 

A diagnosztika során láttuk, hogy a szűrő regenerálás utolsó időpontja kb. 5 ezer kilométerrel ezelőtt volt, így nem csoda, hogy teljesen eltömődött. Az autó tele volt ide vágó regenerálás gyakoriságra, részecskeszűrő telítettségre vonatkozó hibakódokkal, ahogy tegnap a Mercedes esetében is. Az átlag szerviz kb. eddig jut. Mélyebbre ásva a több mint 200 motorparaméter járó motor melletti vizsgálatával kizártuk az injektor és egyéb létfontosságú elem hibáját, viszont a szűrőfelügyelet egyik legfontosabb eleme a differenciál nyomás jeladó normálistól eltérő értéket mutatott. Ha valaki tudja mit keres, akkor 2 perc alatt lehet megtalálni, más esetben könnyű elsiklani fölötte, mivel a hibatárba hibabejegyzés nem készül.

A differenciál-nyomásérték eltérésének - amely az egész szűrő ügyet generálta - egyszerű oka volt: egy rávezető gumicső ki volt repedve. Ezt cseréltük, az autón a gyári diagnosztikai műszerrel indítottunk egy kényszer regenerálást, az autó rövid időn belül tökéletes lett, minden érték a normál tartományba állt, visszatért az erő.

Természetesen ha már itt volt, megfejeltük egy Rigotech Prémium Pro részecskeszűrő kímélő egyedi chiptuninggal, így zárult a több hónapja húzódó, 3 szervizt, részecskeszűrő tisztítást megjárt történet.

 

Megoldás a Mercinél

A korábbi sztori kapcsán "kisebb" bizalom ébredt a munkánkkal kapcsolatban. Amikor csak lehet (sőt azontúl is) a gyári környezetvédelmi rendszerek megtartását, javítását javasoljuk, nem preferáljuk a részecskeszűrő vagy EGR, Adblue végleges lekapcsolását. (Diagnosztikai / teszt jelleggel viszont a hiba felderítése céljából megfelelő feltételekkel elvégezzük ha kell.)

Megértettük János kérését, problémáját, de nem egyből a fúróval kell nekiállni ha részecskeszűrő hibát tapasztalunk és az EGR kiiktatás sem standard megoldás a kormolás csökkentésére. Szokásos diagnosztika, érkező motorbeállítás elemzése... fennálló részecskeszűrő hiba és légtömegmérő hiba. Utóbbi az izgalmas, mivel ha nincs korrekt légtömeg jel, akkor a környezetvédelmi rendszer is korlátozottan működik. Ennek első jele a kormos kipufogóvég ami látszik a képen is. A szűrő feltelik korommal, részben átjut rajta. 

Ellenőriztük a kábelköteget, csatlakozót, kipróbáltuk a korábbi "rossz" légtömegmérővel is, a kép szerinti "Faulty signal" hiba nem törölhető. A hiba törlési (és megelőző) eljárásokat nem ismertetem, viszont a lényeg: a Mercedes 'furcsán' oldotta meg az időszakos szervizek naplózását és szerviz visszaállítási követelményeket.

Már nem úgy van, mint a Ladás időkben, hogy otthon kicseréljük a légszűrőt... Sőt, még kevéssé felszerelt szakszerviz se cseréljen légszűrőt, gyári tudású motordiagnosztikai műszer (+képzett szakember) nélkül! - ide jutottunk... Más esetben a büntetés a környezetvédelmi rendszer leállása, vészfutás, akár a szűrőrendszer cseréje amely kb. 1 milliós nagyságrend!

 

 

 

légtömegmérő-dpf-hiba
dpf-regenerálás-folyamatban
részecskeszűrő-regenerálás-vezetés-közben

Kiiktatás helyett a szűrő rendbetétele

Miután a kiváltó okot kezeltük (légtömegmérő valószínűtlen jel hiba, ami nem azonos a hibás légtömegmérővel, így teljesen felesleges volt újat venni bele) következett a szűrő a regenerálása. Ez ilyen fokú eltömődés esetén már magától nem megy végbe, un. kényszerített regenerálást (forced regeneration) kell alkalmazni, amely gyári szintű diagnosztikai géppel indítható. Ilyenkor a részecskeszűrő tisztítás, kimosás elkerülhető, azt nem kell kiszerelni.

A regenerálás során menni kell az autóval és a szokásos regeneráláshoz hasonlóan többlet gázolaj bejuttatásával a betét felfűtésre kerül, a felhalmozódott korom elég benne, a szűrő szerencsés esetben kitisztul, visszanyeri majdnem a korábbi kapacitását, amely azért minden egyes regenerálás alkalmával esik, ezért van, hogy ez is egy 'fogyó eszköz', a tervezett élettartam lejárta után cserére szorul.

Jánost lebeszéltük a szűrő és EGR lekapcsolásáról, javítani tudtuk a gyári rendszert. Természetesen egy Rigotech PPro chiptuningot készítettünk, amellyel kis terhelések mellett óvhatja a szűrőt, padlón viszont brutálisan húz az ülésbe még ez az egy turbós gyárilag 'lebutított' motor is.

Ha hasonló problémád van, vagy csak szeretnél jó autódból tökéleteset 'varázsolni' kérj ajánlatot IDE kattintva.

Toyota, Mazda részecskeszűrő ügyekről ITT olvashatsz.

 

Toyota részecskeszűrő kiiktatás, tisztítás, csere? – drága lesz!?

Toyota/ Lexus részecskeszűrő kiiktatás, tisztítás, csere? - drága lesz!?

Egy nagyon drága eset és a lehetséges megoldása a Rigotech szekszárdi műhelyében

Szeretjük a Toyotát, de az ajánlatkérő úr kezd kiábrándulni…

Tisztelt Rigotech!

Korábban már fordultam Önhőz /Önökhőz egy lehetséges DPF kiiktatásról beszéltünk.
A helyezet azóta egy picit megváltozott. Az Önök által adott ár közel 200 Ft és az eredeti részecske szűrő 220 +munka díj miatt inkább a „hivatalos” verziót választottam. Ezzel azt gondoltam le is zártam a témát de nem. Es most  össze is vagyok zavarodva mert azt látom hogy a hivatalos Toyota szervizes is csak találgat.

Történet röviden.
motor hibakód - részecskeszűrő eltömődve – Ekkor jelentkeztem Önöknél -
Részecskeszűrő ki lett cserélve, gyári eredeti számlával garanciával .
Ekkor kezdődött a füstölés, mindig de fölég akkor mikor bemelegszik a motor.
Szerelő megnézi persze egy hét után, ja, vmi furat tejesen el volt tömődve - mondja "kifurta" - most jó lesz.
A hiba továbbra is fennáll.

Azt mondja 2 vagy három hét urán , hogy a 5. injektor lesz !!
Szerzett egy használtat azzal biztos jó lesz, hát nem.... ugyanúgy fűstől.
Elviszem egy másik szervizbe, szerintük biztos hogy az injektorok....

3 injektor cserélve  – (eredeti , számlával - no comment. )
Fogyasztás jobb lett de továbbra is füstöl.
Visszaviszem a Toyotához, újabb pár hét tökölés... szerinte a oxigén szonda lesz rossz... de nem
aztán boldogan felhív meg van hiba... nem a szonda hanem nyomás szenzor halt meg.
Nyugodjak meg, csak 200eFt de tud szerezni használtat... hát nem tudott.
Szereztem egyet külföldről, beszerelem és

tádááááám ugyanaz a hiba mint az elején - P2453 vagy valami ilyesmi.
Itt tartunk most, hibakód és számítógép korlátozza motort..
Egy műszaki nem Toyotás szakember szoftveresen átnézte a motort szerinte a valaki korábban belenyúlt
a vezérlésbe - a vezérlő szoftverbe, valahogy megpróbálták kiiktatni DPF és
a most, az eredeti szűrő meg teljesen megzavarja a hekkelt vezérlőt,
ezért akarja az ötödik injektor folyamatosan regenerálni a szűrőt.
Szerinte újra kellene ez egész programot telepíteni…
Úgy tudom Toyota szerviz nem tud teljes szoftver visszaállítást végezni.
és azt is hallottam, hogy a teljes szoftveres újratelepítés nem is veszélytelen
mert a motorvezérlő ilyen esetekben képes teljesen lezárni magát.
Múltkor láttam a videójukat, hogy már  Toyota és Lexus modelleknél is tudnak
motor optimalizálást  végezni  - gondolom ekkor teljesen át írják a szofvert -
ezért gondoltam, hogy talán az én bajomra is tudnak valami megoldást.
Ön ez előbbiek tükrében, hogy látja ?

üdvözlettel

S.J.

 

Toyota-dpf-részecskeszűrő-ár

Kedves J.,

köszönjük újbóli megkeresését és az információkat. Műszaki szakértést nehéz ilyen formán végezni, de szeretnék segíteni.

A probléma valóban többrétű lehet, az érintett egységek:

  • injektorok
  • üzemanyag nyomás- és mennyiség szabályzó
  • rail nyomás szenzor
  • hőmérséklet jeladók
  • injektor
  • DPF nyomáskülönbség jeladó
  • vezérlőegység elektronikus probléma
  • vezérlőegység szoftveres probléma
  • egr szelep
  • egyéb

Ezek egy része már kizárásra került, de vannak még nyitott kérdések, amelyeket nagy vonalakban így lehetne kizárni:

A márkaszerviz frissítse le a vezérlőt, vagy akár mi is meg tudjuk csinálni. (Mi garanciát adunk arra, hogy a vezérlő túléli a frissítést)

1 forintos trükk, de azzal kellett volna kezdeni, hogy lehúzzák az 5. injektor csatlakozóját, így ha elmarad a füst, akkor biztosan nem injektor gond. Ha továbbra is füstöl, akkor lehetséges, hogy átereszt, így cserére szorul. (korábban ez sokat segített volna)

A Toyota márkaszerviz mérési értékblokkban tájékozódhat róla, hogy ami a részecskeszűrő hőmérséklete, ellennyomása, telítettsége, a szűrő regenerálás állapota. Ha a regenerálás aktív, akár indokolt is lehet a füst. Ha a regenerálás nem aktív, akkor szoftveres vagy szerkezeti hiba van.

Találkoztunk hasonló esetekkel, ahol gyakran az utángyártott részecskeszűrő okozta a problémát, ugyanis ezeknek a gyáritól eltérő tulajdonságai vannak. Nem véletlen az, hogy a gyári Toyota részecskeszűrő 750.000 forintba kerül. Az említett összegért kizártnak tartom, hogy Ön gyári betétet kapott.

Figyelembe véve az eddigi bosszúságát és igen magas összegű ráfordítását és azt a tényt, hogy az autó még mindig nem jó, igazolódni látszik, hogy a korábban ajánlott átfogó részecskeszűrő diagnosztikánk, valamint a teszt jellegű dpf szűrő lekapcsolásunk nem a legdrágább megoldás.  

Így emaiben ennyit tudok segíteni, továbbra is javaslom, ha a probléma nem hárul el, jöjjön el a szekszárdi műhelyünkbe, és pontot teszünk az ügy végére, de legalábbis biztosan behatároljuk a problémát.

Az ügyfélszolgálaton tudunk időpontot egyeztetni, 30 227 12 27.

 

Üdvözlettel:

Richárd

A szervizkönyv szerint (saját Lexus IS220D) a DPF szűrő ciklikusan 'tisztítja, regenerálja magát' de nem örökös. Fogyóeszköz. Várható élettartama 150-250e km amely függ a használat módjától (sok város, sok pálya). Láttunk már 350e km-t futott autóban is még működő gyári részecskeszűrőt, de nem ez a gyakori. Említett autó szinte kizárólag autópályán ment, és nem silány magyar üzemanyaggal.
Környezetvédelmi- és szabályszerű használat figyelembevételével itt a Rigotechnél továbbra sem buzdítunk senkit a részecskeszűrő végleges kiiktatására.

Javaslatunk mindig a gyári, márkaszervizben beszerzett EREDETI DPF cseredarab az autó átnézését, esetleges javítását követően. Így elkerülhető az a tömeges félreértés és csalódás amelyről a hétvégén írt nekünk egy Lexus tulajdonos. Nagyon hasonlít a cikk első részéhez, sőt heti szinten vannak hasonló vagy azonos ívet bejárt 'esettanulmányok'...

A történet három tanulsága

  • Ne vegyél utángyártott részecskeszűrőt!
  • Ne szereltesd fel olyannal, aki nem végez teljeskörű diagnosztikát a felszerelés előtt!
  • Ha nem ismert a kormolás háttere, oka, akkor kérj (tőlünk) diagnosztikai célú DPF lekapcsolást a javítás idejére, így úszod meg legolcsóbban ezt a kört!

 

Tisztelt Tóth Richárd Úr!

Szeretném egyértelművé tenni az én autóm Lexus IS220D problémáját. Nem szeretném, ha két malomban őrölnénk. Korábban nagyon sokat beszéltem … másik cég … . Amikor elmondtam neki, hogy chiptuningot szeretnék a Lexusra, ő kérdezett. Kérdezte az autó adatait, fogyasztását, esetleges hibáit. Amikor elmondtam neki, hogy 8.5 és 11,5 l/100km között van a fogyasztása és melegen nagyobb gázadásra és már kisebbre is füstöl is, attól függetlenül, hogy a részecskeszűrő újra lett cserelve. Olyan jelenséget látok, mintha tíz percenként regenerálna. Sok, elvileg hozzáértő ember látta már az autót, de senki sem tudott megoldást. Legutoljára a … harmadik cég…  volt vezére tette rá a leolvasó műszerét, de csak a hibátlan állapotot közölte.

Nem szaporítom tovább a szót, habár még oldalakat tudnék beszélni erről.

Két részre osztanám a tennivalókat:

  • először beállításokkal meg kellene szüntetni a füstölést és a fogyasztást a normál értékre csökkenteni.
  • amennyiben sikerült az előző pontban leírtakat megoldani, akkor jöhet a chiptuning.

Másfél éve van nálam az autó, azóta folyamatosan kínlódok és fizetek miatta. ŐNÖK az utolsó reményem. Nyugdíjas vagyok és azt hittem ez lesz az utolsó autóm az életemben, de ahelyett, hogy örömet okozna, csak a mérget nyelem.

Mielőbb szeretnék elmenni Önökhöz és a javítást megkezdeni. Üdvözlettel: Gyula

Lexus-szerviz-dpf-regenerálás-tisztítás
Lexus-is-220d-dpf-részecskeszűrő-füst

Kedves Gyula,

 

köszönöm megkeresését és az infókat.

Ismerős a jelenség amiről beszél (egyrészt nagyon sok Toyota-Lexus volt már itt hasonló problémával, másfelől a saját autóm is azonos, van vele tapasztalat).

A gyakori regenerálásnak több szerkezeti oka lehet. Ezeket kollégáimmal itt helyben ha szeretné tudjuk részletezni.

A részecskeszűrő kiiktatását véglegesen nem javasolhatom, viszont diagnosztikai céllal ilyen összetett ügyben azzal szoktunk kezdeni, mivel így láthatóvá válik, ha egyéb ok miatt kormol, füstöl az autó.

Említette, hogy cserélték részecskeszűrő betétet. Ha megvan még az eredeti DPF, akkor érdemes lenne azt kiüríteni (rossz betétet kifúrni, kiszedni) és feltenni az autóra, és úgy érkezni *. (ezt itt helyben nem tudjuk feltenni)

Ezzel a rajta levő és esetleg még menthető szűrőt nem kell kifúrni, mechanikailag károsítani. (ha már tönkrement, külső céget helyben tudok javasolni, aki kifúrja)

További részleteket itt személyesen tudunk megbeszélni, bízom benne, hogy bár szereléssel egyáltalán nem foglalkozunk, mégis előre tudunk lépni.

Időpontot az ügyfélszolgálaton tudunk adni, 30 227 12 27, üdvözlettel: Tóth Richárd

Kedves Richárd!

 

Köszönöm a válaszát, de mielőtt elmegyek Szekszárdra a részecskeszűrő körüli munkálatokat pontosítani szeretném. A szűrő cserélve lett, de nem csak a betét, hanem az egész házzal együtt,  kompletten. A régi, kiszerelt már nincs meg, mert a kiszereléskor roncsolódott, ezért el kellett dobni. Az új szerkezet augusztus vége óta van az autóban. Nem volt olcsó, ezért semmiképp sem szeretném, ha a kiiktatás miatt fizikailag sérülne és ezért megint újat kellene vennem.

Elsődleges célom az. hogy azt a hibát, ami a + fogyasztást, ill. a füstölést okozza találják meg és szüntessék meg. Önöknek nagy a tapasztalatuk, sok esetben sikerült segíteni a Lexus tulajdonosokon. Van egy gondolatom, amit szeretnék megosztani. Az utángyártott részecskeszűrőt nekem értékesítő cég adott egy listát az autószerelők részére, amit a beszerelést végző autószerelő elutasított, azzal, hogy „hülyeség”. Szerintem nem az, pusztán csak arról volt szó, hogy nem rendelkezett olyan kiolvasó műszerrel, ami a Lexus / Toyota szoftverét olvasni tudná. Íme a lista: Lásd.: mellékletben.

Nagyon remélem, hogy nem terheltem ezzel a kis  e-maillel. Mindenképp jelentkezem az irodánál, mert fontos a személyes kapcsolat.

Régóta szenvedek már az autóval, nagyon szeretnék pontot tenni az ügy végére.

Üdvözlettel: Gyula

Lexus-toyota-dpf-injektor-szerviz
Lexus-toyota-utángyártott-részecskeszűrő-szerviz

Kedves Gyula,

köszönöm az infókat. A megküldött lista kb. korrekt, de ezeket egy jobb szerviz alapból tudja. A részecskeszűrő cserekor mindig meg kell találni az új szűrő felrakása ELŐTT a kormolás okát.

Amit a dokumentum nem tartalmaz, az az, hogy az utángyártott betét minősége (tapasztalatom szerint) messze elmarad a gyáritól, de nem is lehet várni, hogy a közel 1 millióba (kb. Lexus listaár a dpf rendszerre) kerülő gyári DPF rendszer helyett felrakott töredékébe kerülő utángyártott azonos tudású. Emiatt én akit lehet (a korábbi rossz tapasztalatok miatt) lebeszélek az utángyártott szűrő vételéről.

Sajnos így, hogy nem eltávolítható a szűrő / nincs üres cseredarab, nem tudjuk az autót fogadni lévén nem vagyunk szerviz, mechanikai megbontásokat, javítást cégünk nem vállal.

Márkaszerviz, vagy független Toyota / Lexus szerviz tud segíteni az injektorok bevizsgálásával, és egyéb vizsgálatokkal.

Mi akkor tudunk segíteni, ha az autón üres dob/cső van, ekkor teszt céllal lekapcsoljuk a dpf működését, így az autó normál üzemmódban fog működni. Remélhetően szemmel láthatóvá válik, mikor mennyire kormol. Ezt javítják, és ha megszűnt a hiba, visszatehető a (tisztított, bevizsgált) részecskeszűrő, és az autó visszakapja a gyári szűrős beállítását.

üdv.:

Richárd

 

*  Kiszerelt szűrővel, vagy módosított környezetvédelmi rendszerrel az autó a forgalomban nem vehet részt, így a tesztet zárt pályán / műhelyben kell elvégezni. Más kérdés, hogy a meghibásodott rendszerű autóval sem lehet a szabályok szerint közlekedni... Vonatkozó jogszabályok és irányelveink ITT vannak.

Opel Insignia chiptuning 2.0D 110LE és 160LE

Opel Insignia chiptuning 2.0CDTI 110LE és 160LE

Mik a biztonságos lehetőségek?

Egy leendő ügyfelünk levelére válaszoltam, és ha Opel Insignia chiptuning ügyben kutatsz, ez Neked is hasznos lesz.

Üdv Csaba,

köszönöm jelentkezését és örülök, hogy megfelelő színvonalúnak értékeli munkánkat. Lent válaszolok a sorai között, üdv Richárd

Tisztelt Uram kedves Richárd !
Le a kalappal a szaktudásod előtt (külön dicséret a marketingért)
Végig olvastam az összes küldött anyagot,meggyőző és hiteles számomra.
Köszönöm.Van pár kérdésem:

Opel Insignia korábbi modellről azt írja az összes elérhető forrás,hogy a motorok lóerőtől függetlenül teljesen megegyeznek szerkezeti kialakítást tekintve. Autósboltos ismerős szerint az erőátviteli részekben sincs különbség, beleértve a fékeket is. Az én fehér bálnám 110 lóerős ha a vezérlés kivételével minden egyezik miért nem ajánlott belőle 160LE plusz 20 %-os autót faragni?? (chiptuning árajánlatukban ennél kisebb értékek szerepelnek)

Nálunk közel tízezer autót kell ismerni a szoftverét, beállításait illetően. Mechanikailag nem vizsgálunk minden típust és nem is hagyatkozunk mások „valószínű hogy minden azonos” információjára. Leginkább a hosszú távú biztonságos, mégis erős és a fogyasztást is csökkentő beállításokra törekszünk.

Ennél a kivitelnél valószínűsítem, hogy valóban minden azonos, így az átlagosnál nagyobb tartalék van.

Több chiptuning cég ajánl 90 lóerő többletet 140NM növekedés kíséretében erre a motorra a fenti okra hivatkozva. Kérésre mi is meg tudjuk ezt csinálni, ugyanakkor ez szerintem nem indokolt és amennyiben fontos az élettartam nem javasolt.

Vannak ennek a motornak típushibái, ide értve a kenési rendszerét (főtengely csapágy hiba) és porlasztóit. Ezért is vékony jég amit egyes versenytársak bevállalnak a növelés tekintetében.

Ez inkább csak elméleti kérdés mert nekem igazán nincs szükségem egy ekkora ménesre..ami sokkal jobban érdekel az a fogyasztás optimalizálás. A vezetési stílusom dinamikus de a hazai viszonyok,távolságok miatt nem erőltetem a sietést kapkodást,gyakorlatilag. 2200 fölé nem pörgetem a masinát,kivétel a nem túl gyakori autópálya igénybevétel.

A fogyasztással viszont nem vagyok kibékülve,dacára a szerintem kíméletes vezetési módnak,még hosszabb utakon is soknak találom. Tudom,hogy nehéz kaszni stb. Van a háznál egy 1.5 dci Renault azonos feltételek mellett 2 literrel többet eszik az OPEL..nos ezt soknak tartom.

A kérdés,hogy a finomhangolás, optimalizálás (figyelembe véve az alacsony fordulaton történő használatot) segítene-e lefaragni a 2 literből annyit amiért érdemes Szekszárdig mennem.

A többletfogyasztás egyik jelentős összetevője a környezetvédelmi rendszer (részecskeszűrő, DPF) működtetése, ami jelentős üzemanyagot visz ez. Ha sok a városi használat, akkor ez jelentős tényező.

Kérésére tudunk kifejezetten olyan beállítást készíteni, ami óvja a részecskeszűrőt DPF-et  (csökkenti a korom termelést, így kevesebbet kell regenerálni a szűrőt az autónak, kevesebb gázolaj ráfordítással) csökkenti a fogyasztást, s emellett javítja az autó nyomatékát az Ön elvárásai szerint, amelyről a személyes interjún fogunk beszélni.

Általában ennél az Insignia modellnél 0,5-1 literes fogyasztás csökkenésről számolnak be ügyfeleink. – amellett, hogy egy sokkal dinamikusabb, biztonságosabb autót vezetnek.

 

Opel-insignia-chiptunig-cdti

Opel Insignia 2.0CDTI chiptuning referencia videók

"Nekem egyszer már hozzányúltak... dinamikus volt, de bizonyos sebességeknél berángatott, letiltott a motor. - ilyenkor az ember ott ragad a pályán... probléma volt. Nem olcsó a trailer, hogy levigyenek a pályáról. Azért kerestelek meg titeket, hogy ezt tudjuk orvosolni!"

"A remegés teljesen elmúlt, a letiltás nem jelentkezik... Köszönöm!"

Nagyon jól felébredt az Insignia, a mosoly sokat elárul...

Opel Insignia 2.0 CDTI 160LE "Abszolút nagyon jó" Chiptuning referencia videó

Ha hasznols volt ez a cikk, köszönöm ha nyomsz egy Lájkot és csatlakozol a FB oldalunkhoz.

Sok klassz dolog csak a FB-ra kerül fel, és értesítéseket is ott küldünk többnyire. Facebook doboz alul, köszi!  😉