Chiptuning szakma, technológiák és cégek Magyarországon 2018 – 4/1. rész

Szerző: | nov 3, 2018 | 0 hozzászólás

Több mint 50 (ÖTVEN!) új cég és megtévesztő sufni-chippes a hazai chiptuning kínálatban!

Három+1 részes cikksorozat arról, hogy milyen gondolkodású és felszereltségű emberek milyen árakon segítenek, vagy rontanak az autódon. Ha chiptuningban gondolkozol 2018-ban, kötelező olvasmány!

  1. A kóklerek evolúciója. Eddig több mint 1000 chiptuning-sérült autó, csalódott ügyfél aki tőlünk kért és kapott segítséget
  2. Technika-történet: milyen jártasságok kellettek régen egy biztonságos és erős beállítás készítéséhez
  3. „Profi chiptuning vállalkozás” kezdőcsomag 2018 – ellenőrző lista – ezekre figyelj!
  4. A +1 ráadás: Pontos kép és lista a 2018-ban chiptuninggal foglalkozó cégekről, önjelölt tuning szakemberekről és a tanulság
opel-insignia-chiptuning

A fenti gáláns ajánlatot adó cég illetékese megkért, hogy töröljem a cikket, mert hitelrontás… (az elhomályosított kép ellenére is azonosítható a cége szerinte). Itt közlöm, hogy nem én rontom a hitelét, hanem ők rontják a chiptuning szakma hitelét, hogy mást ne említsek az ilyen hirdetésekkel, vállalhatatlan (legálisan nem kigazdálkodható) árakkal. A megjelent és nálam dokumentált hirdetés valóban szégyen, a szakma megalázása. Nem az én szégyenem. Maradjunk abban, hogy a cég nem felismerhető, és a cikksorozat nem róla szól. (Nem fontos tényező, csak egy szereplő a közel 300-ból). Ciki ez a helyzet. A kép nyilvános forrásból származik, és akár takarás nélkül minden adatával ingyen reklámot is csinálhatnék neki, de nem teszem. Egyelőre, ha nincs rá okom.

Így alakul ki minden szakma köré egy dilettáns, áll-szakértő réteg

„Egyre több szakma körül alakul ki egy folyamatosan növekvő dilettáns réteg, amely néhány szakkifejezés, néhány apró szakmai fogás használatával adja el magát szakértőnek.

Először csupán megjelenik néhány másoló, akik a valódi profik imitálásával, felkészültség nélkül pénzt tudnak keresni, ezután idővel egyre több és több lesz belőlük, míg végül sokszor annyian lesznek, mint a szakterület tényleges szakértői.

A többség ezeket a dilettánsokat látja, mert olcsóbbak, és agresszíven hirdetik magukat. A néhány megragadt, esetenként tévesen használt szakkifejezés, az ellesett, olvasott, látott, véletlenül megtalált apró szakmai fogás lenyűgözi azokat, akik semmit sem tudnak a témáról. Azután jönnek a problémák, a nehézségek, a csalódások.

Az emberek többsége egyre több szakmában elsősorban ezekkel a dilettánsokkal kerül kapcsolatba, és az általuk okozott növekvő zaklatottság, valamint a szakértelemmel kapcsolatban kialakuló gyanakvó magatartás megnehezíti a valódi szakemberek érvényesülését.” Forrás: Julius Andan

Bármilyen autót megchippelünk csak itt csak most 40.000-ért!

“Nincs munkánk, bármit elvállalunk, a 3-as Golf-tól a 2018-as BMW-ig típustól függetlenül, 1 ÓRA ALATT! Két éve még azt se tudtuk mi az a chiptuning, de csak ma, csak most két tank dízel áráért megcsippeljük, bízd ide!” (Akár a 20 millisó autódat… – köszönöm, inkább NEM!) A chiptuningot kereső közönség ilyen és hasonló megtévesztő hirdetésekbe botlik. Az érdeklődő nem szakértő, így nagyon nagyon sok esetben több százezres javítás, szétesett, kiherélt autó sokszorosan megfizetett ár a végeredmény.

“Hogy jön a Rigotech ahhoz, hogy bárkit minősít és ilyen kijelentéseket tesz, cégeket listáz?”

Válaszomat elolvashatod a 2016 végén összeállított chiptuning cég lista cikkben.
Kiegészítés, fejlemények azóta:
A hozzánk vagy partnereinkhez betérő autók igen jelentős hányada komoly, sokszor visszafordíthatatlan műszaki problémával küzd!

  • Az autó chiptuningot kapott és nem indul, füstöl, rángat, változatos hibákat ad
  • DPF, EGR, egyéb környezetvédelmi rendszer kérve, vagy kéretlenül lekapcsolásra került és hibát, értékvesztést okoz
  • Az autó javíthatatlan, mivel semmilyen hibát nem jelez, a diagnosztikai funkciója ki lett gyilkolva
  • Nem kompatibilis szoftver feltöltése miatt a fentiek változatos kombinációja mellett, a “tuningot végző műhely” nem elérhető, vagy nem partner a hiba elhárításában
  • Nem utolsó sorban sok időnk megy el azzal, hogy “dehát máshol ugyanez csak 40.000 forint, …” Meguntam a magyarázkodást, azt hogy én kényszerülök megvédeni a munkánk értékét, árát! Meguntam, hogy munkákat veszítünk a szakmánkat lejárató kontárok miatt, és azért mert a chiptuningot keresők túlzottan jóhiszeműek, és kevésbé tájékozottak. Ez itt most a tájékoztatás.

 

Még konkrétabban érdekel?

Ha egy autó panasszal érkezik hozzánk, és a beállítás vizsgálatakor (vagy eleve az ügyfél a rossz tuning, egyéb miatt jön) kiderül, hogy az állomány nem gyári, tehát belepiszkáltak akkor a fájlt “mdx” azaz mod-x mint ismeretlen mod-fájl mentjük el.
Rászűrtem a fájl adatbázisunkban az “mdx” megjelölésre, és a mai nap 2018.11.03-n 1320 darab ilyen esetet találtam.

Ez több mint 1000 “chiptuning-sérült” tönkretett autót jelent

Minden projekt egy-egy dokumentált eset, diagnosztikai adatokkal, mérésekkel, hibás fájlokkal, összegekkel, rövid az ügyfelektől kapott történetekkel, amelyek mindig egybecsengenek, amikor bizonyos (jobban hirdetett, nagyobb forgalmú, de kezdő / kártékony) műhelyek szóba kerülnek.

Szerencsétlenül járt autósok ezrei csalódtak a chiptuningban a rossz döntés, ócska beállítás miatt!

Ha nem akarsz közéjük kerülni, vedd ezt a listát (fájllistát, és céglistát a folytatásban) komolyan.
Ezek a tények. Az “mdx” fájllistában a ‘homályosított’ rész a fájl készítőjét, a “műhelyt” jelöli azokban az esetekben amikor ismert, hogy ki tette tönkre az autót. Szívem szerint nem titkolnám, de nem akarok még jobban beleállni a pofonba, mert ugye a céggel nem rendelkező, illegális eszközöket használó tuningosoknak “komolyabb jogai vannak”, mint annak aki legálisan végzi a munkáját… És egyébként sem akarok ítélkezni, csak megmutatom a valóságot, aztán majd te döntesz arról, hogy mi a drága.

 

 

 

A dilettáns réteg terjedése hatványozottan igaz az informatika és autóipar területére, ahol a rendszerek fejlettsége miatt egyre kevesebb szakértelem szükséges az egyre bonyolultabb rendszerek „valamilyen szintű” kezeléséhez. Hasonlóan, ahogy a 80’-as években szakértelem kellett a (mai szemmel) primitív hardverrel és szoftverrel rendelkező Commodore 64 használatához (nem gombnyomásra indult egy játék mint ma… ). Szakértelemre ma már egyáltalán nincs szükség a fejlettebb, nagyobb tudású okostelefonok kezelésénél.

Hivatásunkra vonatkoztatva: a chiptuning területe anno sokkal többféle jártasságot, képzettséget, eszközt, tudást igényelt, mint ma. Másfajta eszközökre, rutinokra, felkészültségre volt szükség a kezdetekkor (1990-2000), mint ma 2018-ban. Sokkal nehezebb volt bármilyen eredményt elérni a fényévekkel primitívebb rendszereken, mint ma nekiállni és félmunkát végezni egy modern autó elektronikáján, számítógépén, beállításain.

A folytatásban megmutatom, hogy hogyan alakult ki ez az ipar, milyen jártasságok, eszközök, trükkök kellettek a kezdetekkor, amikor még Internet is épphogy csak létezett. Nem voltak letöltő interfészek, nem voltak adatbázisok, szerkesztőprogramok, fájlszervizek. Csak a feladat volt: egy ismeretlen elektronika, ismeretlen szoftverrel, egy ismeretlen modern autóban és a vágy, hogy megismerjük, javítsunk rajta, növeljük a teljesítményt, feszítsük a vezetési élményt…

IDE kattintva megadhatod az autód adatait és megküldjük milyen tartalékok vannak benne, milyen biztonságos módszerrel hangolható.

Írd meg alul a véleményed, ha egyetértesz, tapasztaltál hasonlót, vagy akár kikéred magadnak…