Valaki 240 km-t is autózik egy jó chiptuning kedvéért. Megéri?

A rövid referencia az egyik legelterjedtebb VW Audi Seat Skoda 1.6i benzin motor chiptuning lehetőségeivel foglalkozik.
Ügyfelem elég messziről jött. A fogyasztás csökkentés mellett, egy megbízható, jó tuning megoldást keresett erre a középkorú benzines VW Golf járgányra. Tehát a cél: Vw Golf chiptuning Rigotech módra 😉 Választása az egyedi Prémium Pro csomagra esett, így két egyedi chiptuning beállítást is készítettem a Golfra. A videón kiderül, hogy az autó vegyes fogyasztása 7-8 liter, ami ettől a motortól ebben a karosszériában igen barátinak mondható. Elég sok ilyen autót hangoltam az évek alatt, a tulajdonosok többsége inkább 8.5-9 literes átlagról számolt be, majd az egyedi chiptuning után 1-1.5 literes fogyasztás csökkenésről Emellett az autó dinamikája jól érezhetően javult, a gázpedál reakció sokkal közvetlenebb, agresszívebb. Az egyedi Rigotech chiptuning beállítás +10-12 lóerő és 12-16 NM forgatónyomaték javulást hozott. Ha ezt ügyesen használjuk ki, akkor a megfelelő vezetéstechnikával hozható a fenti fogyasztás csökkenés.

Még egy kis érdekesség: amíg korábban (és sok versenytárs tuningcégnél még a mai nap is) szükséges volt a Siemens motorvezérlő elektronika kiszerelése, a benne levő memória kiforrasztása a chiptuning során, úgy nálunk már jó ideje a gyári OBD csatlakozón keresztül történik a művelet, tehát szerelést, forrasztást nem igényel. A beállítás letöltési ideje 2 perc, az írás szintén kb. 2 perc. Ez tehát azonos ügymenet, mint amikor a VW Audi Seat Skoda márkaszerviz szoftverfrissítést végez, és így tölti fel a gyár által kiadott legfrissebb javítást, szoftver verziót. Itt pont ugyanez történik, a különbség annyi, hogy a feltöltött beállítás kifejezetten az ügyfél kérése szerint készült, figyelembe véve az autó egyedi adottságait. Ez az, amit a gyár sosem fog megcsinálni, a tömeggyártás-, valamint más egyéb érdekeltségek miatt.