Szinte null kilométeres Rexton érkezett, chiptuningra. Régi ügyfelem sokadik autója ez, innét a bizalom és meggyőződés, hogy a beállítás hasznos és értékes dolog. Az autó ár érték aránya egész jó, fogyasztásáról még nincs adat, annyira új. Ezt a tipust amikor az év elején csináltam, még nem volt OBD-s megoldás, így szerelni kellett (un. BDM technológiát alkalmazva).

Ez a Delphi rendszer egyébként nagyon jól hangolható, minden paraméter kézben tartható, és már kis mértékű módosítás mellett is robbanékony dinamikát vártunk, ami meg is jött. Természetesen a beállítás készítésekor figyelembe vettem az automata váltót, részecskeszűrőt, és az ügyfelem kérését, miszerint szempont a jó fogyasztás. Az auót Szeged környékéről érkezett, ahol erős a tuningbox marketingje, ügyfelem mégsem ezt a félmegoldást választotta, hanem maradt inkább a kevésbé kockázatos, gyári technológia mellett. 🙂 (Persze tegyük hozzá: avatatlan kezek nagy károkat tudnak chiptuning során is okozni, ezért kell igen alaposan tájékozódni, mielőtt bárkit a saját kocsid közelébe engedsz! – erről majd lesz egyszer külön blog bejegyzés)

A vezérlőegység a jobb első lábtér alatt van, gyorsan ki lehet venni, de szétszedése már annál bonyolultabb. Jól össze van ragasztva, és az európai gyakorlattól eltérően a távolkeleti elektronika nyomtatott áramköre, inkább a Sokol rádió papírbakelit lapjára emlékeztet, mintsem a már legalább 15-20 éve divatos üvegszál kompozit panelekre. Magyarra lefordítva: kicsit megfeszíted, dobhatod a kukába, és el lehet szaladni egy újért, ami nem is drága, 320.000 forint + áfa. Természetesen a panel bele van ragasztva a házba, kiszerelése szükséges, így szükség van minden rutinomra, és trükkre, ami garantáltan megóvja az értékes elektronikát a szerelés alatt. A lenti képen látszik a kiszerelt panel és a ragasztási pontok, amik egyébként hővezető funkciót látnak el, így az összerakásnál is kiemelt figyelmet érdemelnek.

A chiptuning előtt biztonságimentés a gyári műszerekkel gyerekjáték, és a beállítás elkészítése sem volt nagy kihívás, noha egy elég friss rendszerről van szó. Az autó sikeresen túlélte a műtétet, a jelenlegi teljesítmény a beállítás paraméterei alapján 185 lóerő, és + 50NM forgatónyomaték.

Fontos szempont a garancia megtartása, erről külön bejegyzés ugyan nem lesz, mert ez már műhelytitok, viszont ha garanciális autóddal chiptuningra érkezel, akkor a garanciád megmarad, minden infót megkapsz erről.

ssangyong-rexton-chiptuning1

A közel null kilométeres új Ssangyong Rexton a műhely előtt.

 

ssangyong-rexton-chiptuningbox2

A kiszerelt új Delphi vezérlőegység

 

Ssangyong-delphi-chiptuning

Chiptuning céljából a házból kiszerelt áramköri lap. A háttérben a programozáshoz szükséges bekötési segédlet.

 

Ha Neked is hasonlóan fiatal autód van, és kiváncsi vagy rá, mik a lehetőségek, küldd el az adatait IDE kattintva, és egy 8 oldala leírást készítünk Neked.